Tips voor een receptie organiseren

bruid-bruidegom-bloemen.jpg

Gaan jullie in de zomer van volgend jaar trouwen en zijn jullie ondertussen al in volle vaart bezig om voorbereidingen te treffen voor de feestelijkheden? Heeft je vader eindelijk het grote besluit genomen om na een lange en succesvolle carrière met pension te gaan, en wil je hem voor de gelegenheid graag eens in het zonnetje zetten? Of denk je erover om samen met je partner een gezellige, informele receptie te organiseren bij jullie thuis om het jaar in gepaste stijl af te sluiten? Welke gelegenheid je ook wil vieren, het zou wel eens een heel goed idee kunnen zijn om de receptie te boeken. Aangezien het best goed mogelijk is dat je deze mogelijkheid nog niet overwogen hebt, zullen we even kort uitleggen wat een receptie is en wat we precies bedoelen met het boeken van een receptie.

De kans is vrij groot dat je al wel eens een receptie hebt meegemaakt. Recepties komen in talloze vormen en samenstellingen, maar wat ze allemaal in gemeen hebben, is dat het altijd om een feestelijke ontvangst van mensen gaat. Deze mensen, jouw gasten in het geval van de receptie die je wil gaan organiseren, komen langs om één of meerdere personen te feliciteren met een mijlpaal in hun leven. Dat kan een trouwdag of een verjaardag zijn, maar ook een afscheid of een feestje voor een belangrijke dag of periode van het jaar, zoals Pasen of Nieuwjaar.

Maar wat bedoelen we dan met een receptie boeken? Wat we daarmee eigenlijk willen zeggen, is dat wij jou kunnen helpen om van jouw gedroomde receptie een realiteit te maken. Kijk je heel erg uit naar het komende evenement, maar zie je er een beetje tegenop om met alle voorbereidingen aan de slag te gaan? Dan kan je ons contacteren, ons in detail uitleggen wat je voor ogen hebt, en ons het allemaal laten regelen. Vindt je het voorbereiden en organiseren van de receptie echter even leuk als het zelf bijwonen ervan? Dan kan je ons contacteren om je te helpen met de dingen die je zelf niet echt ziet zitten, zodat je jezelf kan concentreren op de dingen die je niet uit handen kan of wil  geven.

Daar komt bij dat het boeken van een receptie ook nog een ander groot voordeel voor jou als organisator met zich meebrengt. Het ligt natuurlijk een beetje aan de omvang van het evenement, maar als organisator van een receptie kan er heel wat op je af komen. Zoveel zelfs, dat je ook tijdens de receptie zelf constant bezig bent met allerlei organisatorische zaken, waardoor je niet kan genieten wat je hebt opgezet. Door de hulp van een partij als Evenses in te schakelen, kan je zelf meer tijd overhouden om tijdens de receptie een beetje te socializen met je gasten en te genieten van de catering die je hebt geregeld.

Het boeken van een receptie voor de gelegenheid in kwestie hoeft niet per se ingewikkeld te zijn, maar gezien de vele opties en het gevarieerde aanbod in Nederland en België is het wel aan te raden om hierbij de hulp in te roepen van een partij die ervaring heeft op het gebied van zulke boekingen. Bij Evenses beschikken we over een uitgebreid aanbod van diensten en entertainment die wij al voor talloze recepties hebben geboekt, inclusief professionele cateraars, live bands, en entertainment voor kinderen. Die expertise en die ervaring stellen we graag ter beschikking, zodat jij de receptie kan organiseren die je voor ogen hebt.

Je kan onze bookers en entertainment specialisten zeven dagen per week bereiken via het offerteformulier op onze website, of per e-mail of telefoon. Als je eerst zelf eens op verkenning wil gaan, dan kan je met behulp van de zoekmachine op onze website alvast een kijkje nemen naar alle beschikbare opties voor recepties van allerlei types. Daarnaast zullen we hieronder, ter inspiratie en om je alvast wat verder te helpen, enkele suggesties van onze kant om van jouw receptie een succes te maken op een rijtje zetten.

Tips voor het organiseren van een receptie

Één van de grote voordelen van het werken met een erkende en ervaren party planner als Evenses is dat wij het vrijwel allemaal al eens hebben meegemaakt. Ieder feest of evenement is natuurlijk anders, maar na zoveel jaren in de sector zijn er maar weinig uitdagingen over waar wij geen antwoord op hebben. Zeker voor mensen die nog nooit eerder een receptie hebben georganiseerd, is het misschien niet altijd duidelijk wat er nou precies allemaal mogelijk. Om die reden zullen we hieronder een para suggesties van onze kant zetten, gebaseerd op onze eigen kennis en ervaring wat betreft recepties.

Een live solo-artiest voor een intiem sfeertje

Het verbaast je misschien, maar voor heel veel recepties worden wij gevraagd om een live zanger of zangeres te boeken voor de organisator. Dat kan gaan om een klassieke zangeres die enkele akoestische liedjes brengt of, bijvoorbeeld, om een jazz artiest die op de achtergrond van de receptie wat relaxte nummers zingt terwijl je gasten genieten van een lekker drankje. Of je nou op zoek bent naar een kleinschalig optreden of een knaller van een privé-concert, de live artiesten in ons portfolio zijn er klaar voor.

Of pak het groots aan en boek een band

Van popbands en jazzbands tot rockbands en tribute bands, bij Evenses kunnen we in mum van tijd een band boeken die perfect past bij jouw receptie. Er zijn maar weinig betere manieren om wat leven in de brouwerij te brengen en de mensen de dansvloer op te krijgen dan een spetterend optreden van een live band. Daarnaast kunnen we ook complete orkesten voor je boeken waarvan ze de samenstelling zelf kan bepalen, als je dat wil. Dat is, bijvoorbeeld, een ideale en hele populaire optie voor bruiloften en trouwdagen.

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden

Oké, dat klinkt misschien een beetje cliché, maar dat maakt het niet minder waar. Om die reden is het vaak een hartstikke leuk idee om een professionele fotograaf in te huren voor de gelegenheid. Wij kunnen je helpen met het boeken van allerlei services op het gebied van fotografie, waaronder professionele bruiloftsfotografen om de belangrijkste momenten voor eeuwig vast te leggen en ervaren fotografen die tijdens de receptie leuke foto's van het evenement en de aanwezige gasten maakt. Ook is het mogelijk om via Evenses een fotohokje te boeken, compleet met accessoires voor gekke foto's en gepersonaliseerde lijsten voor de foto's.

Zorg ervoor dat het eten en drinken in orde is

Één van de dingen die de meeste mensen altijd onthouden van een feest of evenement is het eten en drinken dat er geserveerd wordt. Je kan op dit vlak ontzettend veel kanten op en het is van belang om verschillende factoren in acht te nemen bij het kiezen van wat je wil aanbieden. Je kan daarbij ook de hulp inroepen van een professionele cateraar. Of je nou wat lekkere snacks en andere versnaperingen samen met een goede wijn wil serveren of eerder een compleet verzorgd viergangendiner voor ogen hebt, wij kunnen het allemaal voor je regelen als je dat wil. Het enige wat je hoeft te doen, is contact opnemen met onze entertainment specialisten en hen uitleggen wat je precies wil aanbieden tijdens de receptie die je gaat organiseren.

Vergeet tenslotte de kinderen niet

Het ligt helemaal aan de mensen die er uitgenodigd zijn en het tijdstip van de receptie, maar mochten er kinderen naar het evenement komen, hou daar dan wel passend rekening mee. Zeker wanneer het jonge kinderen betreft. Het is in zulke gevallen wel verstandig om, bijvoorbeeld, wat entertainment speciaal voor hun te regelen. Wij kunnen in dat opzicht zorgen voor acts als goochelaars of clowns, maar we kunnen ook hele uitgebreide attracties als springkastelen of complete zweefmolens neer komen zetten. Op deze manier kunnen de kids zich vermaken en kunnen de ouders ook een beetje naar hun zin hebben op de receptie die je hebt georganiseerd. Als organisator wil je namelijk niet dat je gasten niet kunnen genieten van de feestelijkheden omdat ze constant hun kinderen in de gaten moeten houden.

Wat Evenses zoal voor je kan betekenen

Als je erover nadenkt om een receptie te boeken, dan raden we ook om ook contact op te nemen met een partij met ervaring op dat gebied. Bij een entertainmentbureau als Evenses werken we al jarenlang samen met een breed scala aan leveranciers van professionele services en acts voor recepties, waaronder DJ's, geluids- en lichtinstallaties, en betrouwbaar personeel, die niet misstaan op een hele uiteenlopende variatie aan gelegenheden. Daarnaast kunnen wij je ook in contact brengen met opties voor catering om je gasten van een heerlijke selectie eten en drinken te voorzien.



Wat zit inbegrepen bij de prijs?

Alles wat benodigd is voor een geslaagd optreden zit standaard inbegrepen. Dus de prijs is alles-inclusief en er zijn geen bijkomende kosten. Inbegrepen zijn:

  • Gescreend, professioneel entertainment

  • Niet goed - geld terug garantie

  • Reiskosten

  • BTW

  • Vervangend entertainment bij ziekte

  • Online wensenlijst

  • Persoonlijke eventmanager

  • 24/7 klantenservice

  • Op- en afbouw (indien nodig)

  • Licht en geluidstechniek (indien nodig)*

  • Overige benodigde apparatuur (indien nodig)

  • In overleg kan de techniek door Evenses of de band geregeld worden. Echter is dit niet altijd het geval.

Hoe komt de prijs tot stand?

De prijs is voornamelijk afhankelijk de volgende factoren:

  • De gewenste duur van het optreden
  • De reistijd en reiskosten
  • (eventueel) benodigde licht- en of geluidstechniek
  • Eventuele wachttijd en voorbereidingstijd
  • De groepsgrootte
  • Bekendheid van de act.

Uiteindelijk is ieder feest uniek. Daarom bespreken we graag uw wensen vooraf en kunnen we een passend voorstel op maat maken.

Hoe wordt de kwaliteit van het entertainment gegarandeerd?

Een speciaal opgeleid team doet vooraf de screening van ons entertainment. Hierbij kijken we naar:

  • ervaring,
  • opleiding,
  • prijs-kwaliteitsverhouding,
  • representativiteit,
  • originaliteit
  • betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken.

Wat wij verder nog doen:

  • Alle acts worden vooraf bekeken middels demo's en live optredens.
  • Persoonlijke kennismaking voordat acts namens Evenses kunnen optreden
  • Ons entertainment heeft ook een online portal waarin ze alle informatie en wensen van uw boeking ten alle tijde kunnen inzien
  • Wij bellen en smsen voorafgaand de boeking nog met het entertainment voor een laatste controle
  • Wij werken enkel met entertainment waar we zelf achter staan en dat voldoet aan onze kwaliteitseisen. In alle andere gevallen komen ze niet op onze website.
  • Omdat we al bijna 15 jaar bestaan hebben we met vrijwel al ons entertainment een jarenlange, goede samenwerking
Hoe gaat een boeking precies in zijn werk?

Het is onze taak om u volledig te ontzorgen zodat u uiteindelijk een geslaagd feest heeft. Zo komt u tot een geslaagd feest:

  1. Kijk op onze website en kies het entertainment uit dat u leuk vindt. Lastig kiezen? Neem contact met ons team op en wij helpen u met het vinden van de juiste optie
  2. U ontvangt een vrijblijvend voorstel. Past het niet geheel bij uw wensen? Geef het aan, we proberen het dan aan te passen. Is het voorstel wel naar wens? Dan kan u aangeven dat u wenst te boeken.
  3. U kunt online uw wensen en overige gegevens doorgeven. Wij maken een overeenkomst en factuur. Dit kan online betaald en ondertekend worden. Wij zullen al het entertainment correct inplannen. Kort voor de boeking nemen we nog even contact op.
  4. We zijn er helemaal klaar voor. We gaan er een geslaagde gelegenheid van maken!
Hoe kan ik annuleren?

Wilt u onverhoopt annuleren? Neem contact met ons op, wij proberen het dan zo goed mogelijk op te lossen voor zowel u als het door u geboekte entertainment. In overleg komen we meestal tot de beste oplossing.

Dit is ons standaard annuleringsbeleid:
Nadat u uw boeking heeft bevestigd, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kan dan, zonder opgave van reden, kosteloos annuleren. Dit geldt enkel voor boekingen die verder zijn dan 45 dagen op de dag van boeken.

Indien de bedenktijd is verlopen, of de boeking vindt binnen 45 dagen plaats, rekenen wij een annuleringsvergoeding. U kunt bij het plaatsen van een boeking de annuleringsbescherming afnemen voor 6,8% van het boekingsbedrag.

Annuleren zonder annuleringsbescherming:
20% tot 90 dagen of meer voor de boeking
40% tot 31 dagen voor de boeking
60% tot 14 dagen voor de boeking
80% tot 7 dagen voor de boeking
100% tot 0 dagen voor de boeking

Annuleren met annuleringsbescherming:
tot 90 dagen voor de boeking
20% tot 31 dagen voor de boeking
30% tot 14 dagen voor de boeking
40% tot 7 dagen voor de boeking
50% tot 0 dagen voor de boeking
+
Met flexibele annulering kan Opdrachtgever, mits de leverancier er akkoord mee is, kosteloos de boekingsdatum eenmalig verplaatsen.

Bij bekende artiesten houden wij de annuleringsvoorwaarden aan zoals ze bij deze partij gelden.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U kunt via onze beveiligde online omgeving uw betaling uitvoeren. Wij gebruiken hiervoor de betaalprovider Mollie. U kunt kiezen uit alle gangbare betaalmethoden.

  • Ideal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Paypal
  • Apple pay
  • Sofort Banking
  • Bankcontact
  • KBC/CBC betaalknop
  • Belfius Pay Button

U kunt de volgende betaaltermijnen kiezen:

  • 100% aanbetaling vooraf
  • 50% bij plaatsing boeking, resterende 50% 14 dagen voor de boeking
    Enkel voor bedrijven:
  • 30 dagen na de boeking betalen (2,9% toeslag)
  • 60 dagen na de boeking betalen (6,8% toeslag)
Wat als mijn feest niet door kan gaan door Corona?

Wilt u graag entertainment boeken, maar weet u niet zeker of uw feestdatum door kan gaan? U kunt bij ons te allen tijde uw boeking gratis verplaatsen als uw feest door overheidsmaatregelen niet door kan gaan. Deze garantie bieden wij u geheel kosteloos aan!

Wat als het entertainment last-minute niet meer kan optreden?

Wij hebben altijd een backup-optie beschikbaar. Ons team is 24 uur per dag bereikbaar. Indien het door u geboekte entertainment vanwege overmacht niet meer kan komen optreden, zetten wij alles op alles om alsnog het optreden door te laten gaan. Omdat we zo een groot netwerk hebben slagen we hier eigenlijk altijd in.

Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar