Waarom een bedrijfsfotograaf inhuren?

Fotograaf boeken huren.jpg

Sta je op het punt om een product te lanceren? Geeft je bedrijf een groot bedrijfsfeest? Of ben je bezig met een nieuwe bedrijfswebsite? Dan weet je dat er ook foto’s moeten komen. Je kunt natuurlijk je collega, broer of nicht inzetten die hobbyfotograaf is. Of je maakt gebruik van standaard stockfoto’s. Maar of dit nu zo’n goed idee is? Nee. Wij geven je 7 redenen waarom een bedrijfsfotograaf inhuren een goed idee is.

1. Met bedrijfsfoto’s laat je jouw bedrijfsidentiteit zien

Alles kost veel geld. Ook bedrijfsfoto’s. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om je collega die hobbyfotograaf is in te zetten. Of je schakelt je neef, zus of broer in die goed is in plaatjes schieten. Waarschijnlijk doet die het voor een zachte prijs of zelfs gratis. Helaas zijn amateurfoto’s vaak van een slechte kwaliteit. Zo loop je het risico dat de foto’s niet scherp genoeg zijn of niet de juiste kleuren weergeven. Dit risico loop je niet als je een bedrijfsfotograaf inzet. Foto’s die zijn genomen door een professionele bedrijfsfotograaf stralen kwaliteit uit. Ze laten jouw bedrijfsidentiteit zien en tonen ook direct aan dat je een professioneel bedrijf bent.

2. Met bedrijfsfoto’s laat je jouw product goed zien

Heb je een mooie en gebruiksvriendelijke webshop met kwaliteitsproducten, maar verkoop je toch te weinig? Laat je producten fotograferen door een bedrijfsfotograaf. Hiermee kan je jouw producten laten zien op je website en social media. Websites met onduidelijke, vage foto’s zorgen voor minder verkopen. Met goede bedrijfsfotografie zorg jij ervoor dat mensen worden verleid en jouw product willen kopen.

3. Beelden zeggen vaak meer dan woorden

“Wij repareren auto’s” komt natuurlijk minder goed over dan een afbeelding. In bepaalde gevallen is het veel overtuigender en makkelijker om jouw verhaal te vertellen met beelden. Hiermee geef je jouw bedrijf ook direct een betere uitstraling. Bovendien val je sneller op tussen de andere aanbieders.

4. Met bedrijfsfoto’s toon jij dat jullie een fijn bedrijf zijn

Met professionele bedrijfsfoto’s laat jij aan jouw klanten en relaties zien dat jullie een fijn bedrijf zijn. Bovendien laat je hiermee ook de motor van de organisatie zien: de medewerkers. Hiermee geef je jouw bedrijf een gezicht. Jullie zijn een organisatie waar hard wordt gewerkt, maar waar er ook wordt gelachen. Je toont aan dat je een goede werkgever bent. Je klanten en relaties zullen dit zeker waarderen. Bovendien zijn potentiële nieuwe medewerkers veel sneller geneigd om een sollicitatiebrief naar je bedrijf te sturen.

5. Je hebt foto’s voor een professionele ‘over ons’ pagina

Iedereen kent wel de ‘over ons’ foto’s op een website. Vaak zijn het vakantiefoto’s met een lachend gezicht. In de meeste gevallen vraagt de manager aan de medewerkers om even een foto te mailen voor op de website. De ene stuurt een grappige selfie en de ander mailt een foto van zichzelf met een zonnebril op. Met zulke selfies straal je als bedrijf natuurlijk geen professionaliteit uit. Goede bedrijfsfoto’s kunnen professioneel én grappig zijn. Een goede, ervaren bedrijfsfotograaf weet precies de juiste middenweg te vinden.

6. Met bedrijfsfoto’s geef je jouw merk of bedrijf een gezicht

Met goede bedrijfsfoto’s laat je zien waar jij voor staat. Je geeft jouw merk, product of bedrijf een gezicht. Zo zorg jij ervoor dat mensen zich veel meer verbonden voelen met je bedrijf of merk.

7. Met bedrijfsfoto’s zet u een geloofwaardig beeld neer

Natuurlijk wil je als bedrijf geloofwaardig overkomen. Met bedrijfsfoto’s lukt je dit. Hiermee beeld je de normen en waarden van je bedrijf uit. De foto’s vertellen (potentiële) klanten waarom jouw bedrijf het beste is in wat het doet en waarom iemand bij jouw zaken moet doen. De bedrijfsfotograaf kan jouw bedrijf op deze manier weergeven. Hiermee bereik je direct veel meer mee dan met iedere andere vorm van communicatie.

Wat kan je verwachten van een bedrijfsfotograaf?

Evenses werkt samen met verschillende, professionele en ervaren fotografen. Als je onze bedrijfsfotograaf inhuurt dan neemt deze eerst telefonisch contact met je op. Daarna komt de fotograaf bij jou op bezoek. Om een goed beeld te krijgen van wat je wilt, zal hij of zij je de volgende vragen stellen:

Wie of wat moet er gefotografeerd worden?

Waar wil je de foto’s voor gebruiken? Is dit voor je website, je flyer, je jaaroverzicht of iets anders?

Hoeveel foto’s heb je nodig?

Waar wil je dat de fotoshoot plaatsvindt?

Zijn er figuranten nodig voor de fotoshoot?

Is er een visagist nodig voor de fotoshoot?

Enz.

Als alles is doorgenomen regelt de fotograaf de fotoshoot. Hierna zal de bedrijfsfotograaf de foto’s uploaden en een selectie maken van de mooiste foto’s. Jij krijgt deze selectie weer toegestuurd en hieruit kun je de definitieve foto’s kiezen. Daarna zal de fotograaf de gekozen foto’s corrigeren en bijwerken. Vervolgens zal hij of zij de definitieve foto’s aan je leveren.

Bedrijfsfotograaf inhuren?

Wil jij een bedrijfsfotograaf inhuren? Dan biedt Evenses je 4 verschillende pakketten voor bedrijfsfotografie. Dit zijn:

Pakket 1: Een fotoreportage van 2 uur voor 395 euro

Pakket 2: Een fotoreportage van een dagdeel (4 uur) voor 495 euro.

Pakket 3: Een dagvullende fotoreportage (8 uur) voor 895 euro.

Pakket 4: Een exclusieve fotoreportage (10 uur) voor 1050 euro

Een vaste bedrijfsfotograaf

Evenses werkt standaard met een vaste bedrijfsfotograaf, waarmee wij al jarenlang mee samenwerken. Wanneer de ingehuurde fotograaf onverhoopt niet kan dan bieden wij je altijd een waardige, professionele vervanger aan. Ook als het last-minute is.

Alle fotografen zijn persoonlijk door ons geselecteerd. Dit hebben wij gedaan door middel van een kennismakingsgesprek en een testshoot, waarbij wij alleen de allerbeste fotografen hebben geselecteerd. Wij garanderen u dan ook dat u bij ons een professionele en attente fotograaf kunt inhuren die een prachtige fotoreportage levert. Deze reportage is een blijvende herinnering voor uzelf, uw collega’s, uw klanten en relaties!

Meer weten over bedrijfsfotograaf?

Wil je meer weten over bedrijfsfotografie? Of wil je een bedrijfsfotograaf inhuren bij Evenses en heb je hier nog wat vragen over? Dan kun je altijd even contact met ons opnemen. Dit kan online via het chatmenu op de site of telefonisch. Een van onze event specialisten kan je direct informeren over de pakketten die wij aanbieden.



Wat zit inbegrepen bij de prijs?

Alles wat benodigd is voor een geslaagd optreden zit standaard inbegrepen. Dus de prijs is alles-inclusief en er zijn geen bijkomende kosten. Inbegrepen zijn:

  • Gescreend, professioneel entertainment

  • Niet goed - geld terug garantie

  • Reiskosten

  • BTW

  • Vervangend entertainment bij ziekte

  • Online wensenlijst

  • Persoonlijke eventmanager

  • 24/7 klantenservice

  • Op- en afbouw (indien nodig)

  • Licht en geluidstechniek (indien nodig)*

  • Overige benodigde apparatuur (indien nodig)

  • In overleg kan de techniek door Evenses of de band geregeld worden. Echter is dit niet altijd het geval.

Hoe komt de prijs tot stand?

De prijs is voornamelijk afhankelijk de volgende factoren:

  • De gewenste duur van het optreden
  • De reistijd en reiskosten
  • (eventueel) benodigde licht- en of geluidstechniek
  • Eventuele wachttijd en voorbereidingstijd
  • De groepsgrootte
  • Bekendheid van de act.

Uiteindelijk is ieder feest uniek. Daarom bespreken we graag uw wensen vooraf en kunnen we een passend voorstel op maat maken.

Hoe wordt de kwaliteit van het entertainment gegarandeerd?

Een speciaal opgeleid team doet vooraf de screening van ons entertainment. Hierbij kijken we naar:

  • ervaring,
  • opleiding,
  • prijs-kwaliteitsverhouding,
  • representativiteit,
  • originaliteit
  • betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken.

Wat wij verder nog doen:

  • Alle acts worden vooraf bekeken middels demo's en live optredens.
  • Persoonlijke kennismaking voordat acts namens Evenses kunnen optreden
  • Ons entertainment heeft ook een online portal waarin ze alle informatie en wensen van uw boeking ten alle tijde kunnen inzien
  • Wij bellen en smsen voorafgaand de boeking nog met het entertainment voor een laatste controle
  • Wij werken enkel met entertainment waar we zelf achter staan en dat voldoet aan onze kwaliteitseisen. In alle andere gevallen komen ze niet op onze website.
  • Omdat we al bijna 15 jaar bestaan hebben we met vrijwel al ons entertainment een jarenlange, goede samenwerking
Hoe gaat een boeking precies in zijn werk?

Het is onze taak om u volledig te ontzorgen zodat u uiteindelijk een geslaagd feest heeft. Zo komt u tot een geslaagd feest:

  1. Kijk op onze website en kies het entertainment uit dat u leuk vindt. Lastig kiezen? Neem contact met ons team op en wij helpen u met het vinden van de juiste optie
  2. U ontvangt een vrijblijvend voorstel. Past het niet geheel bij uw wensen? Geef het aan, we proberen het dan aan te passen. Is het voorstel wel naar wens? Dan kan u aangeven dat u wenst te boeken.
  3. U kunt online uw wensen en overige gegevens doorgeven. Wij maken een overeenkomst en factuur. Dit kan online betaald en ondertekend worden. Wij zullen al het entertainment correct inplannen. Kort voor de boeking nemen we nog even contact op.
  4. We zijn er helemaal klaar voor. We gaan er een geslaagde gelegenheid van maken!
Hoe kan ik annuleren?

Wilt u onverhoopt annuleren? Neem contact met ons op, wij proberen het dan zo goed mogelijk op te lossen voor zowel u als het door u geboekte entertainment. In overleg komen we meestal tot de beste oplossing.

Dit is ons standaard annuleringsbeleid:
Nadat u uw boeking heeft bevestigd, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kan dan, zonder opgave van reden, kosteloos annuleren. Dit geldt enkel voor boekingen die verder zijn dan 45 dagen op de dag van boeken.

Indien de bedenktijd is verlopen, of de boeking vindt binnen 45 dagen plaats, rekenen wij een annuleringsvergoeding. U kunt bij het plaatsen van een boeking de annuleringsbescherming afnemen voor 6,8% van het boekingsbedrag.

Annuleren zonder annuleringsbescherming:
20% tot 90 dagen of meer voor de boeking
40% tot 31 dagen voor de boeking
60% tot 14 dagen voor de boeking
80% tot 7 dagen voor de boeking
100% tot 0 dagen voor de boeking

Annuleren met annuleringsbescherming:
tot 90 dagen voor de boeking
20% tot 31 dagen voor de boeking
30% tot 14 dagen voor de boeking
40% tot 7 dagen voor de boeking
50% tot 0 dagen voor de boeking
+
Met flexibele annulering kan Opdrachtgever, mits de leverancier er akkoord mee is, kosteloos de boekingsdatum eenmalig verplaatsen.

Bij bekende artiesten houden wij de annuleringsvoorwaarden aan zoals ze bij deze partij gelden.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U kunt via onze beveiligde online omgeving uw betaling uitvoeren. Wij gebruiken hiervoor de betaalprovider Mollie. U kunt kiezen uit alle gangbare betaalmethoden.

  • Ideal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Paypal
  • Apple pay
  • Sofort Banking
  • Bankcontact
  • KBC/CBC betaalknop
  • Belfius Pay Button

U kunt de volgende betaaltermijnen kiezen:

  • 100% aanbetaling vooraf
  • 50% bij plaatsing boeking, resterende 50% 14 dagen voor de boeking
    Enkel voor bedrijven:
  • 30 dagen na de boeking betalen (2,9% toeslag)
  • 60 dagen na de boeking betalen (6,8% toeslag)
Wat als mijn feest niet door kan gaan door Corona?

Wilt u graag entertainment boeken, maar weet u niet zeker of uw feestdatum door kan gaan? U kunt bij ons te allen tijde uw boeking gratis verplaatsen als uw feest door overheidsmaatregelen niet door kan gaan. Deze garantie bieden wij u geheel kosteloos aan!

Wat als het entertainment last-minute niet meer kan optreden?

Wij hebben altijd een backup-optie beschikbaar. Ons team is 24 uur per dag bereikbaar. Indien het door u geboekte entertainment vanwege overmacht niet meer kan komen optreden, zetten wij alles op alles om alsnog het optreden door te laten gaan. Omdat we zo een groot netwerk hebben slagen we hier eigenlijk altijd in.

Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar