Nieuwjaarsreceptie organiseren? 10 handige tips

2uNyJ86K.jpeg

Nieuwjaarsreceptie organiseren

Nog even en er breekt weer een nieuw jaar aan. Dit is hét perfecte moment om bij elkaar te komen met je collega’s om terug te blikken op het afgelopen jaar én vooruit te kijken op het nieuwe jaar. Het organiseren van een nieuwjaarsreceptie is nog best een klus. Er komt meer bij kijken dan je denkt. Wij geven je handige tips.

1. Ga op tijd op zoek naar een passende locatie

Een nieuwjaarsreceptie is een feestelijke gebeurtenis, waar een passende locatie bij hoort. Zorg ervoor dat de locatie groot genoeg is voor het aantal gasten dat op de receptie komt. Niets is zo vervelend als op elkaars tenen staan of juist weer een stuk moeten lopen voordat je een bekende tegenkomt. Het is een aanrader om de nieuwjaarsreceptie op een externe locatie te organiseren die ervoor is ingericht. Bijkomend voordeel is ook nog dat je de rommel na afloop niet zelf hoeft op te ruimen. Organiseer je de nieuwjaarsborrel voor een kleinere groep? Dan kan je deze natuurlijk ook in de bedrijfskantine of een andere ruimte organiseren.

2. Eten en drinken

Ook al is de receptie nog zo gezellig, als de catering slecht is dan onthouden de gasten dit. Een goede catering moet dus een belangrijk aandachtspunt zijn. Denk er van tevoren goed over na wat je je gasten aanbiedt. Dit kan natuurlijk een uitgebreid diner zijn, maar ook kleine hapjes. Bedenkt van te voren ook of je alcohol schenkt of niet. Je wilt immers dat je collega’s weer veilig thuis komen. Schenk je liever geen alcohol op je nieuwjaarsreceptie? Dan is een complete koffie- en theecatering een aanrader.

3. Zorg voor de juiste aankleding

Niemand voelt zich prettig in een zaal met fel licht. Met de juiste aankleding breng je de locatie meer op sfeer. Zorg dan ook voor gedimde lichten en sfeervolle accessoires.

4.Breng de sfeer erin met muziek

Stilte op je receptie is dodelijk voor de sfeer. Wij raden je dan ook aan om altijd muziek te draaien. Dit kan muziek zijn van een playlist, maar live muziek is natuurlijk nog leuker. Er zijn tal van bandjes die op je nieuwjaarsreceptie kunnen spelen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een coverband of jazzband? Een band zoals, The Jacuzi’s, 3Bute of The Good Fellaz brengt de sfeer erin met hits van toen en nu. In plaats van een band kun je ook een DJ inzetten die zorgt voor een lekkere beat op de achtergrond, zoals een allround DJ of een lounge DJ.

5. Zorg voor een luchtige en humorvolle speech

Als bedrijf organiseer je een nieuwjaarsreceptie, omdat je wilt terugblikken op het afgelopen jaar en vooruit wilt kijken naar de toekomst. Tijdens de speech horen de collega’s wat er het afgelopen jaar goed is gegaan en worden ze gemotiveerd om het nieuwe jaar ook weer succesvol te maken. Zorg er in ieder geval voor dat de speech luchtig en interessant is en wat humor bevat. Je gasten zitten namelijk niet te wachten op een saaie monoloog. Hier luistert niemand naar. Houd de speech dus feestelijk en positief. Geen ervaring met het geven speeches? Dan kan een professionele presentator de speech presenteren. Deze brengt de speech op een serieuze én humorvolle wijze.

6.Originele foto’s

Op de meeste nieuwjaarsrecepties is een fotograaf aanwezig om de gasten op de foto te zetten. Deze foto’s zijn niet alleen een leuk aandenken, maar geven ook een goede impressie van de avond. Zo kun je de leukste foto’s ook op je website plaatsen.

Hippe photobooth of retro polaroid

Een ander idee is om een hippe photobooth te huren waarmee de gasten zelf hun eigen foto’s kunnen maken in een LED-fotohokje. Of huur een polaroid fotograaf. Polaroids zijn terug van weggeweest. Onze professionele polaroid fotografen lopen met een retro polaroid camera op je receptie rond en maken foto’s van de gasten.

Foto van vroeger

Je kunt al je collega’s ook samen op de foto laten zetten door een nostalgische feestfotograaf. Deze fotograaf van vroeger maakt foto’s met een tachtig jaar oude straatcamera. Hij kan de foto’s net zo snel produceren als digitale exemplaren. De foto’s worden belicht met magnesiumlicht. De flits alleen al is zeer spectaculair. Deze wordt gevormd door een ontstekingsmechanisme dat een magnesiummengsel met een denderende knal laat ontvlammen. Een onvergetelijke ervaring dus!

7. Poffertjeskraam of frietkraam

Andere originele dingen voor je nieuwjaarsreceptie zijn onder meer een poffertjeskraam of een frietkraam. Poffertjes zijn heerlijk en kunnen op ieder moment gegeten worden. Wat is er nu lekkerder dan een bord versgebakken poffertjes met een laag poedersuiker en roomboter? In de poffertjeskraam worden poffertjes gemaakt voor al je gasten. Met een frietkraam trakteer je alle gasten op heerlijke verse frietjes en andere snacks, zoals hartige bittergarnituur en luxe hamburgers. De frietkraam is uitgerust met frituurovens van een hoogwaardige kwaliteit die werken op groene energie.

8. Koppel een activiteit aan de nieuwjaarsreceptie

Wil je graag wat meer actie op je nieuwjaarsreceptie? Koppel er dan een activiteit aan, zoals een workshop. Dit is vooral een tip als je bedrijf uit maar een aantal werknemers bestaat. In plaats van een nieuwjaarsreceptie kunnen jullie het nieuwe jaar beginnen met bijvoorbeeld een bonbon / chocolade workshop, een graffiti workshop of een cocktailworkshop. Een workshop is niet alleen erg leuk, maar draagt ook bij aan de teambuilding. Collega’s leren elkaar een andere manier kennen. Iets dat weer een positieve invloed heeft tijdens het samenwerken op de werkvloer.

9. Denk aan de uitnodigingen

In de decembermaand is iedereen druk met werken en de feestdagen. Zorg er dan ook voor dat je de uitnodigingen op tijd naar je collega’s stuurt, zodat niemand de receptie vergeet. Stuur de uitnodigingen ruim een maand voor de nieuwjaarsreceptie. Dit kun je natuurlijk doen via de e-mail.

10. Regel je nieuwjaarsreceptie op en top met een bedrijfspakket

Wil je je nieuwjaarsreceptie echt op en top geregeld hebben? Dan is een bedrijfspakket een optie. Hiermee ben je in een klap voorzien van al het entertainment voor je receptie. Er wordt gezorgd voor een entertainer en een passende muzikale invulling. Dit kan een soloartiest zijn of een duo of trio. Het bedrijfspakket is ideaal als je op zoek bent naar een professionele entertainer en passende achtergrondmuziek.



Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar