U wilt een receptie organiseren , maar hebben jullie al nagedacht over wat er nu komen gaat? Uw bedrijfsreceptie of bruiloftsreceptie organiseren kost veel tijd, er moet van alles bedacht, besloten en geregeld worden om uw receptie succesvol te laten verlopen.. Bij Evenses kunt u dit gemakkelijk op één plek doen, of u kunt het allemaal uitbesteden aan een van onze eventmanagers. Wij van Evenses helpen u graag om uw dag onvergetelijk te laten worden en uw receptie met veel vermaak te kunnen omlijsten. Wij hebben voor u een checklist opgesteld met keypoints voor het organiseren van een receptie.
Een receptie kan ook uiteraard na een congres plaatsvinden. Vaak hebben de gasten na bijvoorbeeld een congres de behoefte aan iets luchtigs na een lange zit. Hier kunnen de artiesten van Evenses ook goed op inspelen met echt typische achtergrond of voorgrond muziek voor tijdens uw receptie.
Voorafgaand
Allereerst zijn er de zaken die wij niet voor u regelen zoals een budget voor uw bruilofts- of bedrijfsreceptie, uw droomlocatie, uitnodigingen en een datum. Wel kunnen wij aanraden om een datum te kiezen die positieve assosiaties voor jullie meebrengt. De datum optijd vaststellen zorgt ervoor dat uw gasten ook optijd genotificeerd worden en kunnen zorgen dat zij er bij zijn. Desalniettemin is het dan ook belangrijk om ervoor te zorgen dat de juiste artiest uw receptie prachtig muzikaal kan komen omlijsten. Bent u toch meer geïnteresseerd in een act voor tijdens uw bedrijfs- of bruiloftsreceptie, ook Evenses kan dit voor u verzorgen.
Tip #1: Decoratie
Om de sfeer in de goede richting te sturen is decoratie erg belangrijk. Wat wilt u uitdragen naar uw gasten? Wilt u een romantische sfeer of juist stoer en edgy? Versier de feestlocatie geheel naar smaak om uw dag nog memorabeler te maken. Voor een bedrijfsreceptie is het waarschijnlijk belangrijker om het meer casual te houden of juist heel erg chique. Ook kan decoratie handig zijn om uw gasten te laten zien waar zij heen moeten. Door bijvoorbeeld slingers op te hangen of leuk versierde borden te plaatsen! Een champangetoren zou bijvoorbeeld een uniek idee zijn om uw gasten te voorzien van een borrel en tegelijkertijd te voorzien van mooie chique decoratie.
Tip #2: Ontvangst
Dan het moment dat uw gasten aankomen bij de deur. Iedereen is blij en heeft zin in een leuke dag. Als er dan ook nog een vriendelijke hostess bij de deur staat, kan het humeur van uw gasten niet meer stuk. De hostess begeleid uw gasten naar hun plaats tijdens uw receptie of zorgt ervoor dat alle gasten voorzien worden van een lekkere borrel of hapjes tijdens uw receptie. Bent u opzoek naar een gastheer met humor, voor uw bedrijfsreceptie dan kan gastheer- goochelaar Whatson het gene zijn wat u zoekt. Deze gastheer kan ook uw bruiloftsreceptie voorzien van goede postieve begeleiding.
Tip #3: Gastenboek
Een gastenboek komt enorm van pas om achteraf te achterhalen wie er allemaal geweest zijn tijdens uw receptie. Een nog leuker aandenken aan uw gasten is een videogastenboek! Iedere gast op uw feest kan dan persoonlijk een kort filmpje maken om jullie te feliciteren of een leuke bericht voor jullie achterlaten. Deze filmpjes kunnen later ook zeer grappige momenten opleveren als u deze terugkijkt. Bent u toch meer van de foto's? Dan kan er ook altijd een fotograaf langskomen die aan uw wensen voldoet.
Tip #4: Catering
Dan is er natuurlijk nog het feit dat uw gasten wat willen drinken, en eten. Drinken op een lege maag is natuurlijk niet verstandig. Bij Evenses kunt u ook uw catering boeken. Een leuke cocktailbar of een poffertjeskraam, niets is te gek. Mocht u toch liever een walking dinner willen, kunt u dit ook met ons bespreken. Neem gerust contact met een van onze medewerkers op om alle opties door te spreken. Op deze manier wordt alles helemaal geregeld volgens uw wensen.
Tip #5: Entertainment
And last but not least, het entertainment! Het slagen van een feest staat of valt met de juiste band, DJ of zanger(es). Bij Evenses werken wij met professionele artiesten zoals Kim die elk soort optreden kunnen verzorgen. Wat voor genre muziek willen jullie op uw receptie? Rustige achtergrondmuziek van bijvoorbeeld de dwarsfluit of feestmuziek van Skinny Boy & Curly Sue? U kunt bijvoorbeeld een muzikant als Jan Vayne, Mart of Cor Bakker boeken die prachtige instrumentale muziek verzorgd. Acoustic Wedding heeft een breed repertoire. Heeft u liever een spetterend optreden? Boek een van onze veelzijdige bands die uw muziekwensen vervullen. Om uw feest nog grootser aan te pakken kunt u bijvoorbeeld ook denken aan een verlichte dansvloer. Uw gasten zullen gegarandeerd met de voetjes van de vloer gaan!
Bijna niets is te gek bij Evenses. Dit waren een aantal tips en trucs om u een prachtige dag te laten plannen. Neem gerust contact op met een van onze medewerkers, wij helpen u graag verder. Vertel ons uw wensen en voorkeuren en samen komen wij tot een gepaste invulling van uw receptie. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar via de telefoon of via de chat op onze website.
Bekijk hier onze tips voor op uw receptie. Dit kan dan uiteraard voor een bruiloftsreceptie, maar ook een bedrijfsreceptie zijn. Evenses kan altijd zorgen voor het juiste type entertainment tijdens uw receptie. Maar ook zorgen voor de juiste begeleiders voor uw receptie.