5 tips voor het organiseren van een nieuwjaarsborrel

Nieuwjaarsborrel.jpg

Nieuwjaarsborrel organiseren

Het einde van het jaar is in zicht. Dit betekent dat het weer tijd is om de jaarlijkse nieuwjaarsborrel te organiseren. Bent u dit jaar de party planner die de borrel organiseert? Dan wilt u natuurlijk dat uw nieuwjaarsborrel nog leuker wordt dan die van vorig jaar. Alleen hoe zorgt u daarvoor? Met onze 5 tips wordt uw nieuwjaarsborrel onvergetelijk!

Tijdens een nieuwjaarsborrel luidt u samen met uw collega’s of verenigingsleden het nieuwe jaar in. Voordat u de uitnodigingen naar iedereen verstuurt, is het verstandig om alvast het een en ander te regelen. Zo weet u zeker dat uw nieuwjaarsborrel een groot succes wordt.

Tip 1. Kies een passende locatie

Een nieuwjaarsborrel is natuurlijk een feestelijke borrel waar een bijpassende locatie bij hoort. Verwacht u meer dan vijftig gasten? Kies dan een geschikte locatie die groot genoeg is. Zo voorkomt u dat gasten op elkaars tenen stappen of juist meters moeten lopen voordat ze een collega of kennis tegenkomen.

Externe locatie

Als u een nieuwjaarsborrel voor een redelijk grote groep organiseert, is het altijd een aanrader om de borrel op een externe locatie te organiseren. Er zijn locaties die ingericht zijn voor feestjes, recepties en borrels. Een ander groot pluspunt is dat u na afloop de rommel niet hoeft op te ruimen.

Organiseert u een borrel of een receptie voor een kleine groep? Dan kunt u het feestje natuurlijk ook in de bedrijfskantine of het verenigingsgebouw organiseren.

Tip 2. Zorg voor een sfeervolle aankleding

Het is ook belangrijk dat de locatie sfeervol is aangekleed. U geeft de locatie sfeer door de lichten wat te dimmen en te zorgen voor feestelijke accessoires, zoals slingers, planten, ballonnen, enz. Dit geeft de locatie een warme uitstraling. Iets waar gasten zich op hun gemak bij zullen voelen.

Tip 3. Regel een goede catering

Een nieuwjaarsborrel kan heel gezellig zijn, maar als de catering slecht is, zullen uw gasten dat onthouden. Een goede catering is dan ook een erg belangrijk aandachtspunt. U kunt uw gasten een uitgebreide lunch of diner aanbieden, maar ook kleine hapjes. Of wat dacht u van iets bijzonders, zoals een foodtruck? Voorbeelden hiervan zijn een oer-Hollandse poffertjeskraam en een frietkraam. Of verras uw gasten met een heerlijk glas champagne uit de champagneboom. Schenkt u liever geen alcohol op uw nieuwjaarsborrel? Dan is een koffiebar een goede optie. Evenses biedt u tal van mogelijkheden om uw gasten te verwennen met lekker eten en drinken.

Tip 4. Muziek alstublieft!

Stilte op uw nieuwjaarsborrel is echt killing voor de sfeer. Wij raden u dan ook aan om voor muziek te zorgen. U kunt natuurlijk uw Spotify-lijst draaien, maar dit is vrij statisch. Live-muziek is veel leuker en feestelijker. Boek dan ook een coverband of jazz band voor op uw borrel. Zorg er wel voor dat de muziek niet gaat overheersen. U wilt immers dat uw gasten elkaar kunnen verstaan. In plaats van een coverband of jazzband kunt u ook een lounge DJ huren. Deze zorgt voor een fijne beat op de achtergrond.

Vijf bands voor uw nieuwjaarsborrel

Op zoek naar een geschikte coverband of jazzband? Dan zijn dit onze tips:

Two Delight

Blue Tunes

Drinks On Us

Jazz & Cool

Jazztrio Reflections

Two Delight

Het Nederlands-Argentijnse duo Two Delight is een ideale coverband voor een nieuwjaarsborrel. De coverband beschikt over een uiteenlopend repertoire. Van Caro Emerald tot Tina Turner en van soul en modern tot golden oldies en country of Spaanstalig. Two Delight verzorgt professioneel entertainment en luistert naar uw wensen. Zo speelt het muziekduo knallende feestmuziek, maar ook ingetogen achtergrondmuziek.

Blue Tunes

Jazzband Blue Tunes speelt een fijne, afwisselende mix van jazz, blues, funk, bossa nova en ballads. Natuurlijk houden de bandleden rekening met uw wensen. Op uw nieuwjaarsborrel kunnen zij zorgen voor fijne achtergrondmuziek.

Drinks On Us

De bandleden van de stijlvolle jazzy band Drinks On Us verzorgen zowel achtergrondmuziek als dansbare catchy popnummers. Dankzij hun jarenlange ervaring weten de muzikanten precies wat uw feest of nieuwjaarsborrel nodig heeft. Zo kan Drinks On Us beginnen met eerst wat sfeervolle jazzmuziek op de achtergrond en later meer dansbare, bekende popsongs spelen.

Jazz & Cool

Jazzcombo Jazz & Cool speelt sfeervolle jazz- en achtergrondmuziek op uw nieuwjaarsborrel. De band kan optreden met een gitarist en een contrabassist.

Dit duo zorgt dan voor een rustig en sfeervol achtergrondgeluid. Het muziekduo kan ook uitgebreid worden met een saxofonist en dit brengt weer net wat meer dynamiek.

Jazztrio Reflections

Jazztrio Reflections brengt een sfeervolle en unieke sound die perfect past bij uw nieuwjaarsborrel. Deze jazzband speelt een gevarieerde mix van funk, blues, jazz, ballads en bossanova. De muziek blijft op een aangenaam niveau zodat uw gasten ook kunnen genieten van een fijn gesprek. Het trio bestaat uit een gitarist, contrabassist en saxofonist en speelt in een akoestische setting.

Tip 5. Een humorvolle speech

U organiseert een nieuwjaarsborrel, omdat u wilt terugblikken op het jaar. Tijdens een speech vertelt u wat er allemaal goed is gegaan het afgelopen jaar. Hiermee viert u de successen nog een keer met uw collega’s of verenigingsleden. Let er wel op dat u ook even kort aangeeft wat belangrijk is voor het komende jaar. U zorgt er dan voor dat iedereen zin krijgt in het nieuwe jaar.

Huur een presentator

Zorg voor een interessante, maar humorvolle speech die korter dan tien minuten duurt. Vindt u het lastig om zelf een speech te houden? Huur dan een presentator in die een ruime ervaring heeft met het geven van speeches.

Evenses beschikt over een ruim bestand van diverse (bekende) presentators. Zo kunt u een bekende presentator boeken als Anna Nooshin, Tim Hofman, Robert Doornbos of Tess Milne. Maar u kunt ook kiezen voor een onbekendere, maar zeer ervaren presentator als Gijs of Roxanne. Op onze pagina met presentatoren vindt u meer informatie.

Creëer een herinnering

Het is natuurlijk fijn om een herinnering te hebben aan uw geslaagde nieuwjaarsborrel. Deze herinnering kunt u eenvoudig creëren door een professionele fotograaf in te huren.

Een bedrijfsfotograaf maakt een complete fotoreportage van uw nieuwjaarsborrel. Iets dat niet alleen voor een leuk aandenken zorgt voor u en uw collega’s, maar ook voor een goede presentatie van uw bedrijf.



Wat zit inbegrepen bij de prijs?

Alles wat benodigd is voor een geslaagd optreden zit standaard inbegrepen. Dus de prijs is alles-inclusief en er zijn geen bijkomende kosten. Inbegrepen zijn:

  • Gescreend, professioneel entertainment

  • Niet goed - geld terug garantie

  • Reiskosten

  • BTW

  • Vervangend entertainment bij ziekte

  • Online wensenlijst

  • Persoonlijke eventmanager

  • 24/7 klantenservice

  • Op- en afbouw (indien nodig)

  • Licht en geluidstechniek (indien nodig)*

  • Overige benodigde apparatuur (indien nodig)

  • In overleg kan de techniek door Evenses of de band geregeld worden. Echter is dit niet altijd het geval.

Hoe komt de prijs tot stand?

De prijs is voornamelijk afhankelijk de volgende factoren:

  • De gewenste duur van het optreden
  • De reistijd en reiskosten
  • (eventueel) benodigde licht- en of geluidstechniek
  • Eventuele wachttijd en voorbereidingstijd
  • De groepsgrootte
  • Bekendheid van de act.

Uiteindelijk is ieder feest uniek. Daarom bespreken we graag uw wensen vooraf en kunnen we een passend voorstel op maat maken.

Hoe wordt de kwaliteit van het entertainment gegarandeerd?

Een speciaal opgeleid team doet vooraf de screening van ons entertainment. Hierbij kijken we naar:

  • ervaring,
  • opleiding,
  • prijs-kwaliteitsverhouding,
  • representativiteit,
  • originaliteit
  • betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken.

Wat wij verder nog doen:

  • Alle acts worden vooraf bekeken middels demo's en live optredens.
  • Persoonlijke kennismaking voordat acts namens Evenses kunnen optreden
  • Ons entertainment heeft ook een online portal waarin ze alle informatie en wensen van uw boeking ten alle tijde kunnen inzien
  • Wij bellen en smsen voorafgaand de boeking nog met het entertainment voor een laatste controle
  • Wij werken enkel met entertainment waar we zelf achter staan en dat voldoet aan onze kwaliteitseisen. In alle andere gevallen komen ze niet op onze website.
  • Omdat we al bijna 15 jaar bestaan hebben we met vrijwel al ons entertainment een jarenlange, goede samenwerking
Hoe gaat een boeking precies in zijn werk?

Het is onze taak om u volledig te ontzorgen zodat u uiteindelijk een geslaagd feest heeft. Zo komt u tot een geslaagd feest:

  1. Kijk op onze website en kies het entertainment uit dat u leuk vindt. Lastig kiezen? Neem contact met ons team op en wij helpen u met het vinden van de juiste optie
  2. U ontvangt een vrijblijvend voorstel. Past het niet geheel bij uw wensen? Geef het aan, we proberen het dan aan te passen. Is het voorstel wel naar wens? Dan kan u aangeven dat u wenst te boeken.
  3. U kunt online uw wensen en overige gegevens doorgeven. Wij maken een overeenkomst en factuur. Dit kan online betaald en ondertekend worden. Wij zullen al het entertainment correct inplannen. Kort voor de boeking nemen we nog even contact op.
  4. We zijn er helemaal klaar voor. We gaan er een geslaagde gelegenheid van maken!
Hoe kan ik annuleren?

Wilt u onverhoopt annuleren? Neem contact met ons op, wij proberen het dan zo goed mogelijk op te lossen voor zowel u als het door u geboekte entertainment. In overleg komen we meestal tot de beste oplossing.

Dit is ons standaard annuleringsbeleid:
Nadat u uw boeking heeft bevestigd, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kan dan, zonder opgave van reden, kosteloos annuleren. Dit geldt enkel voor boekingen die verder zijn dan 45 dagen op de dag van boeken.

Indien de bedenktijd is verlopen, of de boeking vindt binnen 45 dagen plaats, rekenen wij een annuleringsvergoeding. U kunt bij het plaatsen van een boeking de annuleringsbescherming afnemen voor 6,8% van het boekingsbedrag.

Annuleren zonder annuleringsbescherming:
20% tot 90 dagen of meer voor de boeking
40% tot 31 dagen voor de boeking
60% tot 14 dagen voor de boeking
80% tot 7 dagen voor de boeking
100% tot 0 dagen voor de boeking

Annuleren met annuleringsbescherming:
tot 90 dagen voor de boeking
20% tot 31 dagen voor de boeking
30% tot 14 dagen voor de boeking
40% tot 7 dagen voor de boeking
50% tot 0 dagen voor de boeking
+
Met flexibele annulering kan Opdrachtgever, mits de leverancier er akkoord mee is, kosteloos de boekingsdatum eenmalig verplaatsen.

Bij bekende artiesten houden wij de annuleringsvoorwaarden aan zoals ze bij deze partij gelden.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U kunt via onze beveiligde online omgeving uw betaling uitvoeren. Wij gebruiken hiervoor de betaalprovider Mollie. U kunt kiezen uit alle gangbare betaalmethoden.

  • Ideal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Paypal
  • Apple pay
  • Sofort Banking
  • Bankcontact
  • KBC/CBC betaalknop
  • Belfius Pay Button

U kunt de volgende betaaltermijnen kiezen:

  • 100% aanbetaling vooraf
  • 50% bij plaatsing boeking, resterende 50% 14 dagen voor de boeking
    Enkel voor bedrijven:
  • 30 dagen na de boeking betalen (2,9% toeslag)
  • 60 dagen na de boeking betalen (6,8% toeslag)
Wat als mijn feest niet door kan gaan door Corona?

Wilt u graag entertainment boeken, maar weet u niet zeker of uw feestdatum door kan gaan? U kunt bij ons te allen tijde uw boeking gratis verplaatsen als uw feest door overheidsmaatregelen niet door kan gaan. Deze garantie bieden wij u geheel kosteloos aan!

Wat als het entertainment last-minute niet meer kan optreden?

Wij hebben altijd een backup-optie beschikbaar. Ons team is 24 uur per dag bereikbaar. Indien het door u geboekte entertainment vanwege overmacht niet meer kan komen optreden, zetten wij alles op alles om alsnog het optreden door te laten gaan. Omdat we zo een groot netwerk hebben slagen we hier eigenlijk altijd in.

Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar