• Scherm­afbeelding om
Scherm­afbeelding om
NHEGHWjnsg
dkGEAbbLXk
KGfqQCwxSc
au DPsLvP

Bruiloftszangeres

€ 425 - € 1065
5 (5 Beoordelingen)

Over Bruiloftszangeres

Wie het is

Een veelzijdige en gepassioneerde zangeres die de liefde voor muziek al op jonge leeftijd ontdekte. Zingen is meer dan een kunstvorm: het is een manier om emoties tastbaar te maken en mensen te verbinden. Regelmatig wordt opgetreden bij bruiloften, feesten en andere bijzondere gelegenheden. Met een warme stem en innemende uitstraling wordt keer op keer de juiste snaar geraakt.

Wat doet ze en wat maakt haar uniek?

Tijdens een bruiloft wordt de muziek verzorgd bij de meest bijzondere momenten. Of het nu gaat om de intrede tijdens de ceremonie, een sfeervolle bijdrage tijdens de borrel of receptie, of een knallend feest, elk onderdeel van de dag wordt precies goed aangevuld. Optreden kan solo met professionele begeleiding, samen met een pianist of gitarist, of met een volledige band. Alles wordt afgestemd op de wensen van het bruidspaar en de sfeer van de dag. Dankzij goede voorbereiding en nauwe samenwerking met de ceremoniemeester en locatie verloopt alles soepel, zodat het bruidspaar nergens zorgen over heeft.

Wat dit bijzonder maakt, is de persoonlijke aanpak en het vermogen om muziek helemaal af te stemmen op het bruidspaar. De emoties en het verhaal van de dag worden tot leven gebracht met zang, waardoor elk moment extra betekenis krijgt. Met een warme stem en elegante manier van optreden wordt een intieme en onvergetelijke sfeer gecreëerd. De muziek is nooit opdringerig, maar juist ondersteunend en verbindend, altijd passend bij het moment. Door professionaliteit, flexibiliteit en betrokkenheid maken de optredens een blijvende indruk, zowel op de dag zelf als nog lang daarna.

Ontvang de beschikbaarheid van Bruiloftszangeres
Starttijd

Repertoire Bruiloftszangeres

Nummers

Adele - All I Ask
Adele - I Drink Wine
Adele - Make You Feel My Love
Billie Eilish - Birds of a Feather
Christina Perri - A Thousend Years
Claudia de Breij - Mag Ik Dan Bij Jou
Dolly Parton - Jolene
Ed Sheeran - Perfect
Ed Sheeran - Thinking Out Loud
Elvis Presley - Can't Help Falling in Love
Gloria Gaynor - I Will Survive
John Legend - All of Me
Taylor Swift - Love Story
Tino Martin - Mijn Liefste

5 Beoordelingen
5 (5 Beoordelingen)

Max
Een echte aanrader voor een onvergetelijke bruiloft! Haar prachtige stem en warme uitstraling maakten het feest extra bijzonder.
Annick
Ze heeft onze dag onvergetelijk gemaakt met haar prachtige zang.
Juliet
Ze wist iedereen te raken, professioneel en goed voorbereid. De muziek maakte alles heel persoonlijk en bijzonder.
Sjoerd
Een onvergetelijk moment waar wij en onze gasten enorm van genoten hebben.
+ bekijk alle reviews

FAQ

Hoe kiest u een passend thema voor het huwelijksfeest?

Bij het te organiseren huwelijk is er een grote hoeveelheid aan invullingen waaruit gekozen kan worden. U kunt voor het rustige bruiloft gaan met bijvoorbeeld catering, achtergrondmuziek en genoeg ruimte voor borrelen. Een idee hierbij is door 's middags een ceremonie te doen, dan te gaan eten en even gezellig te borrelen. Een andere optie is dat u kiest voor het huwelijk waar iedereen losgaat op een avondfeest. Hier moet u dan meer kijken naar DJ's, bands en aankleding van de locatie. En in alle instanties is het natuurlijk belangrijk de drank en hapjes niet te vergeten!

Hoe kiest u een passend thema voor het huwelijk?

Een goed thema kiezen kan heel belangrijk zijn voor uw bruiloft. Door het kiezen van een thema heeft u meteen een leidraad binnen de organisatie van uw bruiloft. Het thema is meteen toe te passen aan de artiesten die u boekt, de aankleding en wat uw gasten er van kunnen verwachten. Het beste om een goed thema uit te kiezen is onderzoek doen door meerdere thema's op een ritje te zetten die naar uw inzien passen bij uw bedrijf en een paar medewerkers om hun mening vragen. Dit kan gemakkelijk gedaan worden door te zoeken op thema bruiloften. Let hier op de samenstelling van de aanwezigen, want een thema kan heel goed passen bij 20-30 jarigen, maar is niet meteen toepasselijk op mensen boven de 40.

Wat zijn de belangrijkste zaken om op te letten bij een bruiloft?

Het belangrijkste om op te letten bij een bruiloft organiseren is het zorgen voor een duidelijk budget, dan is het belangrijk een passend thema te kiezen, vervolgens moeten de drank en het eten goed geregeld zijn en zorg voor activiteiten, muziek en laat iedereen de gezelligheid meenemen. Het is de belangrijkste dag uit uw leven dus vooral genieten!

Wat voor type bedrijfsfeesten kunt u organiseren?

Bij het te organiseren bedrijfsfeest is er een grote hoeveelheid aan invullingen waaruit gekozen kan worden. U kunt voor het rustige bedrijfsfeest gaan met bijvoorbeeld catering, achtergrondmuziek en genoeg ruimte voor borrelen. Een idee hierbij is door 's middags een activiteit te doen, dan te gaan eten en even gezellig te borrelen. Een andere optie is dat u kiest voor het bedrijfsfeest waar iedereen losgaat. Hier moet u dan meer kijken naar DJ's, bands en aankleding van de locatie. En in alle instanties is het natuurlijk belangrijk de drank en hapjes niet te vergeten!

Hoe kiest u een passend thema voor het personeelsfeest?

Een goed thema kiezen kan heel belangrijk zijn voor uw bedrijfsfeest. Door het kiezen van een thema heeft u meteen een leidraad binnen de organisatie van uw personeelsfeest. Het thema is meteen toe te passen aan de artiesten die u boekt, de aankleding en wat uw medewerkers er van kunnen verwachten. Het beste om een goed thema uit te kiezen is onderzoek doen door meerdere thema's op een ritje te zetten die naar uw inzien passen bij uw bedrijf en een paar medewerkers om hun mening vragen. Dit kan gemakkelijk gedaan worden door te zoeken op thema bedrijfsfeesten. Let hier op de samenstelling van de aanwezigen, want een thema kan heel goed passen bij 20-30 jarigen, maar is niet meteen toepasselijk op mensen boven de 40.

Wat zijn de belangrijkste zaken om op te letten bij een bedrijfsfeest?

Het belangrijkste om op te letten bij een personeelsfeest organiseren is het zorgen voor een duidelijk budget, dan is het belangrijk een passend thema te kiezen, vervolgens moeten de drank en het eten goed geregeld zijn en zorg voor activiteiten, muziek en laat iedereen de gezelligheid meenemen!

Hoe kan ik bepalen welke solist geschikt is voor mijn evenement?

Het type solist dat u kiest, hangt af van het type evenement dat u organiseert en de sfeer die u wilt creëren. Als u bijvoorbeeld een formele zakelijke bijeenkomst organiseert, is een ander soort solist geschikt dan bij een feestelijke gelegenheid. Laat ons u adviseren als u het een lastige keuze vindt. Door het brede aanbod zit er altijd een geschikte solist tussen voor uw gelegenheid!

Hoe kunt u de kwaliteit van het optreden beoordelen voordat u boekt?

Wij zorgen dat er representatieve video's van onze solisten op het profiel staan om een duidelijk beeld te geven van de mogelijkheden. Mocht u graag extra beeldmateriaal ontvangen, dan kunnen we kijken wat er mogelijk is.

Kunnen er verzoeknummers aangevraagd worden?

De meeste solisten hebben en breed repertoire met veel nummers. De solist wordt vaak al uitgekozen in het gewenste genre, dus daar zullen geen aanpassingen in gedaan worden. Mocht u nog specifieke nummers wensen op de gelegenheid dan kan de solist laten weten of dit binnen het repertoire valt of dat zij dit voor u instuderen. In dit geval komt er vaak een meerprijs bij.

Hoe lang duurt een optreden van een solist?

De duur van een optreden is flexibel en kan worden afgestemd op jouw wensen. Veel solisten bieden sets van 30 tot 60 minuten aan, maar langere optredens zijn vaak ook mogelijk.

Wat zijn de technische vereisten voor een optreden?

De technische vereisten verschillen per solist. Sommige artiesten brengen hun eigen apparatuur mee, terwijl anderen een geluidsinstallatie of specifieke instrumenten nodig hebben. We helpen je graag om alles in orde te maken.

Kan een solist ook in het buitenland optreden?

Ja, sommige solisten zijn bereid om internationaal te reizen. Houd er rekening mee dat extra reiskosten en accommodaties van toepassing kunnen zijn.

Wat kost een zangeres inhuren?

De kosten voor het boeken van een solo-zangeres liggen vergelijkbaar met die van een zanger: u kunt denken aan €500 tot €1000 voor de meeste optredens. Voor dat bedrag zal een professionele zangeres 1 tot 2 sets zingen, inclusief begeleiding via orkestbanden of haar eigen instrument. Heeft u specifieke wensen, zoals een langer optreden (bijv. meerdere uren verdeeld over de dag) of een zeer bekende zangeres, dan kan het bedrag toenemen. Een ex-TVOH finaliste of musicalster kan bijvoorbeeld rond €1250-€1500 zitten voor een kort concert op uw event. Maar een allround zangeres uit ons team die op vele bruiloften en partijen zingt, kost vaak rond €600-€800, wat dan inhoudt: zij neemt een geluidssetje mee, zingt een ceremonie en een openingsdans of een blok feestmuziek op de avond. Het is belangrijk om op te merken dat in dit tarief doorgaans ook het voorbereiden van een of twee speciale verzoeknummers is meegerekend (bijvoorbeeld een door u gekozen nummer dat ingestudeerd moet worden). Als u een pianiste-zangeres boekt die zichzelf begeleidt, kan de prijs iets hoger uitvallen door het extra instrument en werk dat daarin zit maar vaak blijft dat binnen dezelfde orde. Uiteraard zijn er ook goedkopere opties voor heel korte optredens, bijvoorbeeld een serenade van 1 lied kost misschien €300-€400. Wij adviseren altijd: investeer iets meer om haar wat langer te hebben; de meerwaarde is het dubbel en dwars waard. Overleg vooral uw budget, wij zoeken een zangeres die daar binnen past, we hebben zowel ervaren up-and-coming talent als gerenommeerde stemmen beschikbaar, voor verschillende prijzen.

Wat voor repertoire zingt een zangeres?

Een zangeres kan vaak een zeer breed repertoire aan. Veel vrouwelijke zangeressen in ons bestand zijn allrounders: zij zingen jazz, soul, pop, rock, musical, afhankelijk van wat gevraagd wordt. In de praktijk betekent dit dat ze kunnen schakelen van bijvoorbeeld romantische ballads (Celine Dion, Whitney Houston) naar feestelijke pop (Madonna, Dua Lipa) of van elegante jazz (Ella Fitzgerald, Norah Jones) naar Nederlands meezingwerk (als dat toevallig gewenst is). Natuurlijk heeft elke zangeres haar sterke punten: de ene excelleert in krachtige uithalen (grootse ballads, soul en gospel bijvoorbeeld), de ander heeft een heel pure stem die geschikt is voor ingetogen liedjes (denk Eva Cassidy-achtige nummers, of lullabies). We zullen bij uw aanvraag goed kijken welke zangeres het beste past bij de stijl die u zoekt.
Wat voorbeelden:

Bij een huwelijksceremonie: vaak zingt een zangeres hier gevoelige nummers als “Ave Maria”, “Amazed” (Lonestar), “The Power of Love” (Celine Dion) of een Nederlands lied als “Ik heb je lief” (Paul de Leeuw), die hebben we standaard in repertoire.

Op een receptie of diner: wellicht een mix van jazzy standards (“At Last”, “Fly Me To The Moon”) en mooie pop (Beatles, Carpenters) als achtergrond.

Bij een feest later op de avond: knallers als “I Wanna Dance With Somebody”, “We Found Love” (Rihanna) of discohits (Gloria Gaynor, The Weather Girls). Ook ABBA medleys doen het vaak geweldig met een zangeres voorop.

Veel zangeressen hebben ook thema-repertoire: Kerst (Mariah Carey’s “All I Want For Christmas” is een must), of musical (denk aan “Let It Go” als er veel kinderen zijn, of “This Is Me” uit The Greatest Showman voor empowerment vibe).
Bovendien, als u zegt: mijn moeder houdt erg van Franse chansons, heeft de zangeres wellicht “La Vie En Rose” paraat. Of Spaans? Dan “Besame Mucho” of zo. Ze zijn meestal erg flexibel en linguïstisch niet onverdienstelijk (Engels sowieso vloeiend, vaak ook wel een moppie Duits, Frans, Spaans fonetisch ingestudeerd).
Het mooie is: een live zangeres voelt de sfeer en kan de repertoirekeuze ter plekke wat bijsturen. Zijn de gasten meer van de dans, dan gooit ze de uptempo songs erin. Luistert iedereen ademloos, dan doet ze meer ballads.
Kortom, qua repertoire is bijna alles mogelijk, we stemmen dat van tevoren met u en de zangeres af. U mag altijd een lijstje topfavorieten doorgeven, dan zorgt ze dat die zeker langskomen.

Treedt een zangeres solo op of met begeleiding?

Dat kan beide. Vele zangeressen treden op met orkestbanden (professionele geluidsopnames van de begeleiding), in feite zingt ze live karaoke met de originele instrumentale track. Dit heeft als voordeel dat u een heel vol geluid heeft (klinkt als de plaat, maar met live zang). Dit is gebruikelijk op feestavonden of bij bruiloftceremonies waar geen ruimte is voor meerdere muzikanten.
Sommige zangeressen kunnen zichzelf begeleiden: zangeres-pianist komt regelmatig voor. Zij speelt dan op een (elektrische) piano en zingt erbij. Dat is prachtig voor intieme settings. We hebben er ook die gitaar spelen, al is dat iets couranter bij mannelijke singer-songwriters; er zijn wel vrouwelijke gitaar-zangeressen (met bijvoorbeeld folksy repertoire à la Joni Mitchell).
Daarnaast is er de optie dat we een begeleidingsmuzikant regelen: bijvoorbeeld een zangeres samen met een pianist of een gitarist. Dit duo-optreden voegt een mooi live-element toe (de interactie tussen zangeres en muzikant).
Tot slot kan een zangeres ook met een band optreden. Soms kunt u haar boeken met onze huisband of een trio op de achtergrond. Dan heb je echt live knalfeest-muziek. Dit is natuurlijk de duurste variant, maar wel een live-concert ervaring.
De meeste klanten kiezen voor orkestbanden of een enkel instrument als begeleiding, omdat dit prijstechnisch gunstiger is en vaak al volledig voldoet. De zangeres weet exact met die bandjes om te gaan; veel mensen vinden het klinken alsof er een hele band staat.
Bij ceremonies neigen sommigen naar live begeleiding (piano), wat erg mooi is, maar een goede bandopname van bijvoorbeeld een strijkorkest op de achtergrond terwijl zij zingt kan minstens zo ontroerend zijn.
Dus alles is mogelijk: solo (met bandjes), akoestisch self-supported, of met extra muzikanten. Laat ons weten wat u mooi vindt; wij sturen de geschikte act.

Voor welke gelegenheden kan ik een zangeres boeken?

Een zangeres is zeer veelzijdig inzetbaar. Enkele veelvoorkomende gelegenheden:

Bruiloften: ceremonie (live gezongen lied bij binnenkomst, ringen, uitgaan), receptie/diner (achtergrondmuziek), avondfeest (mini-concert of meezing-blok, of openingsdans live gezongen). Een zangeres kan zelfs de rol van MC/host een beetje nemen, gasten toespreken, aankondigen, dat gaat soms heel soepel omdat ze vaak communicatief sterk zijn.

Uitvaarten: een zangeres kan op een begrafenis of crematie een zeer troostrijk lied zingen ter nagedachtenis. Dit is een veelgevraagde service, denk aan “Ave Maria”, “Time To Say Goodbye” of het favoriete lied van de overledene. Live gezongen muziek raakt mensen extra in emotionele situaties.

Bedrijfsfeesten / borrels: zangeressen kunnen een stijlvol tintje geven aan een evenement. Bijvoorbeeld bij een jaarfeest even een Whitney Houston medley laten knallen, of tijdens een bedrijfsborrel op de achtergrond jazzstandards brengen in jurk en al.

Themafeesten: denk aan 70’s disco party, James Bond thema (ze kan Bond-songs zingen), of kerstevenement (kerstzangeres met carols).

Dinershows / concerten: U kunt ook een zangeres boeken als hoofdact, bijvoorbeeld om een speciaal lied te laten zingen voor een jubilaris, of een verrassingsserenade voor een bruidspaar tijdens het eten.

Huisconcerten: voor een intieme setting, een zangeres + pianist in uw huiskamer voor een verjaardag of aanzoek is mogelijk.
Feitelijk is een zangeres overal geschikt waar u live muziek wilt met vocale focus. Let wel op: als er heel veel rumoer is (bijv. netwerkborrel waar niemand echt luistert), gaat de finesse van een zangeres wat verloren. Dan liever een instrumentale achtergrond of gewoon DJ. Maar als u wilt dat mensen opkijken en kippenvel krijgen, of ’s avonds lekker meezingen/dansen, dan is een zangeres ideaal.

De indruk die live zang maakt is vaak erg sterk; mensen praten er nog lang over (“We hadden een zangeres, wauw wat een stem en wat een momenten heeft ze gecreëerd”).
Ze is ook relatief gemakkelijk in te passen qua techniek en ruimte (meestal volstaat 3x4 meter en een paar speakers).
Dus van kerk tot café, van strandfeest tot chic hotel, een zangeres is inzetbaar, we zoeken gewoon de juiste voor dat milieu (in een bruine kroeg komt een feestzangeres met Nederlands repertoire beter tot haar recht, in een chic gala een soul-diva in avondjurk, om maar wat te noemen).
Uit ervaring weten we: live zang tilt elk evenement naar een hoger plan van beleving. Dus aarzel niet om hiervoor te kiezen als het past bij de sfeer die u wilt.

Scherm­afbeelding om Bruiloftszangeres
€ 425 - € 1065
5 (5 Beoordelingen)
Niet goed = geld terug!
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar

WhatsApp