Sorteer op: Relevantie
Sorteer op: Relevantie
Bruiloft foto- en videograaf Dyon
100% match

Bruiloft foto- en videograaf Dyon

Dyon maakt prachtige foto's van uw bruiloft en trouwdag zodat u deze dag echt niet meer vergeet
Een prachtige fotoreportage van uw huwelijk. Trouwfotograaf Dyon brengt uw bruiloft, ceremonie ...
Lees meer

4,6 (12 Beoordelingen)
€ 1295 - € 2330
Zangeres- pianiste Vicky
100% match

Zangeres- pianiste Vicky

Vicky maakt uw ceremonie of receptie compleet met haar stem!
Zangeres- pianiste Vicky is gepassioneerd door zang en piano. Vanaf haar achtste volgde ze muziekschool, en van kleins af aan sto...
Lees meer

5 (8 Beoordelingen)
€ 595 - € 1310
Bruiloft pianist
100% match

Bruiloft pianist

Deze zanger-pianist zet zich met toewijding en enthousiasme in bij uw gelegenheid
Bruiloft pianist In 2016 rondde hij zijn bachelor cum laude af aan het Rotterdams Conservatorium. Nadien is ...
Lees meer

4,8 (7 Beoordelingen)
€ 695 - € 1530
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar

Of laat ons je terugbellen

Ceremonie

Ga je volgend jaar trouwen met de liefde van je leven en willen jullie er samen voor iedereen een dag van maken om nooit meer te vergeten? Gaat jullie oudste zoon over een paar maande afstuderen van de middelbare school en denken jullie erover na om voor de gelegenheid een groots feest te organiseren? Of heeft iemand binnen je familie een kindje gekregen dat binnenkort gedoopt wordt en hebben ze jou gevraagd om mee te helpen bij het voorbereiden van de hele ceremonie? Wat voor gelgenheid het ook betreft, het is het overwegen waard om een ceremonie te boeken.

Het is heel goed mogelijk dat je zelf nog niet had gedacht aan de mogelijkheid om een ceremonie te boeken met de hulp van een ervaren entertainmentbureau en event planner als Evenses. Dat wil echter niet zeggen dat het geen goed idee zou kunnen zijn, want bij het organiseren van een ceremonie komt vaak meer kijken dan je denkt. Als organisator komt er vanalles op je af en soms is het wel handig om hier en daar wat hulp te krijgen van een partner die weet waar ze mee bezig zijn. Wij kunnen die partner voor je zijn tijdens de organisatie van jouw feest of evenement.

ceremonie.jpeg

Wat is een ceremonie?

Het begrip ceremonie is in deze context echter wel vrij breed. Van bruiloften en eerste communies tot prijsuitreikingen en openingsceremonies voor grote evenementen, onder een ceremonie verstaan wij allerlei soorten plechtigheden die belangrijke gebeurtenissen markeren. In tegenstelling tot, bijvoorbeeld, een gewoon feestje bestaat een ceremonie over het algemeen uit een combinatie van rituele handelingen. Denk daarbij, bijvoorbeeld, aan een religieuze bruiloft in een katholieke kerk. De handelingen tijdens een ceremonie zijn strikt vastgelegd en maken over het algemeen ook deel uit van tradities.

Ook in Nederland en België vinden er dagelijks talloze ceremoniën plaats en van de meesten is men zich vaak niet eens bewust. Zo is het spelen van het volkslied voorafgaand aan een international sportwedstrijd, bijvoorbeeld, een ceremonie die de meeste mensen wel eens hebben meegemaakt of op televisie hebben gezien. Het hijsen van de Nederlandse vlag bij het opkomen van de zon en het neerhalen ervan voordat de zon ondergaat is dan weer een soort ritueel dat als zeer belangrijk wordt beschouwd in militaire en overheidskringen. De bekendste ceremonie in Nederland is waarschijnlijk echter Prinsjesdag, wanneer het staatshoofd volgens eeuwenoude traditie vanuit de Ridderzaal op het Binnenhof in Den Haag de jaarlijkse troonrede uitspreekt.

Ceremonie boeken

Als gevolg van de variatie die er bestaat wanneer we het hebben over ceremoniën in Nederland en België kan het soms wel lastig zijn om te weten wat de beste manier is om de ceremonie die jij gaat organiseren aan te kleden. Om die reden is het wel handig om bij het boeken van een ceremonie samen te werken met een partij zoals Evenses die ervaring heeft op het gebied van dergelijke boekingen. Niet alleen beschikken wij over een gevarieerd portfolio aan opties voor allerlei soorten ceremoniën, maar hebben wij door de jaren heen ook al talloze ceremoniën geboekt voor onze klanten. Die expertise en die ervaring stellen we graag ter beschikking, zodat jij de perfecte ceremonie kan boeken voor jouw feest.

ceremonie 2.jpeg

Wat voor soort invulling je ook naar op zoek bent voor de ceremonie in kwestie, bij Evenses helpen we je graag met het vinden en boeken van de ideale opties. Om te beginnen, kan je al eens kijkje nemen op onze website. Je kan met behulp van de zoekmachine door de verschillende opties in ons portfolio scrollen, onder andere door te filteren op het type ceremonie en het budget dat je wil uitgeven. Daarnaast vind je hier ook een heel aantal reviews van mensen die ervaring met de services, stands, en live acts op de website. Dat kan je al een eindje op weg helpen wat betreft het boeken van een ceremonie. Verder zijn onze bookers en entertainment specialisten zeven dagen per week bereikbaar, zowel via het offerteformulier op onze website als per e-mail en telefoon.

Enkele tips voor de perfecte ceremonie

Zoals we al eerder schreven, bestaan er heel veel soorten verschillende ceremoniën, van dopen en bruiloften tot toespraken en allerlei officiële overheidsgelegenheden. Aangezien het correct voorbereiden en in goede banen leiden van een mooie ceremonie soms al complex genoeg is, zetten we hieronder alvast enkele tips die goed van pas kunnen komen voor iedereen die een ceremonie gaat of wil gaan organiseren.

- Hou rekening met de locatie

Dit is vanzelfsprekend een geldig punt voor vrijwel alle soorten feesten en evenementen die er bestaan, en dus ook voor een ceremonie. Voor een ceremonie geldt echter dat er ook vaak een receptie of een feest achteraan komt, al hangt dat natuurlijk grotendeels af van het type ceremonie. In het geval van een trouwfeest, bijvoorbeeld, is het belangrijk om rekening te houden met de afstand tussen de locatie van de ceremonie en die van de receptie, zowel voor jezelf als voor het comfort van je gasten. In veel gevallen is het ideaal om de ceremonie en de receptie of het feest op dezelfde locatie plaats te laten vinden, al is dat niet altijd mogelijk.

- Denk mee met de sprekers

Tijdens ceremoniën waarop het gebruikelijk is voor genodigden om een speech te houden is het van belang dat je de lengte van de toespraken in de gaten houd. Zeker wanneer de emoties hoog oplopen kan het nog wel eens moeilijk zijn voor mensen om kort en krachtig te blijven spreken. Neem het echter van ons aan dat je niet wil dat mensen té lang spreken, zodat de sfeer van de ceremonie niet te saai en langdradig wordt voor je gasten.

- Onderschat de waarde van een goede geluidsinstallatie niet

Dit punt staat in dicht verband met het vorige en is iets dat je als organisator zeker niet uit het oog moet verliezen. Op kleinschaligere ceremoniën is het misschien niet nodig, maar tijdens evenementen op grotere locaties en met veel aanwezigen kan het al heel snel gebeuren dat niet iedereen precies kan volgen wat er gezegd wordt, omdat ze het niet kunnen horen. Om deze reden is het van groot belang om ervoor te zorgen dat de locatie van de ceremonie uitgerust is of kan worden met een geluidssysteem van goede kwaliteit.

- De toegevoegde waarde van live muziek

Bij vrijwel alle ceremoniën speelt muziek op één of ander moment wel een rol. Soms is dat klassieke muziek, soms jazz, soms elektro, het ligt er vooral aan wat voor ceremonie het is en wie de aanwezigen zijn. Op basis van onze ervaring kunnen we wel zeggen dat een live optreden vaak wordt gewaardeerd door mensen. Van live optredens zoals Acoustic Wedding tot dance DJ's en urban DJ's tot klassieke orkesten tot akoestische acts, pianisten zoals bijvoorbeeld Cor Bakker en rockbands, we kunnen je met alle soorten live acts helpen wanneer je besluit een ceremonie te boeken met Evenses. Uiteindelijk gaat het qua muziek om een kwestie van smaak en over smaak valt niet te twisten, maar geloof ons wanneer we zeggen dat goede live muziek over het algemeen een hit is op de meeste ceremoniën.

- Denk aan de jongere kinderen

We schreven eerder al dat een ceremonie, wat voor ceremonie dan ook, wordt gekenmerkt door bepaalde rituelen en tradities. Afhankelijk van het type ceremonie dat je gaat organiseren en de manier waarop je het allemaal wil invullen, kan het afwerken van een ceremonie best wat tijd vergen. Dat is niet altijd even makkelijk voor jongere kinderen, aangezien zij zich sneller gaan vervelen en op die manier de ceremonie kunnen verstoren. Door, bijvoorbeeld, weg van de zaal of locatie van de ceremonie een kinderhoek of een televisiekamer op te zetten, kan je vermijden dat jongere kinderen zich gaan vervelen en daarmee voor problemen gaan zorgen tijdens de ceremonie in kwestie.

Wat Evenses zoal voor je ceremonie kan betekenen

Zeker voor mensen die nog nooit eerder een ceremonie geboekt hebben, kan zo'n boeking wat ingewikkeld lijken. Dat is het echter niet, maar het is over het algemeen wel slim om de hulp in te roepen van een partij die ervaring heeft op het gebied van entertainment en de organisatie van evenementen in Nederland en België. Bij Evenses hebben we de afgelopen jaren talloze boekingen voor ceremoniën verzorgd op hele uiteenlopende gelegenheden, en die ervaring gebruiken we graag om jou te helpen bij het boeken van de ceremonie die perfect bij wat jij in gedachten hebt. Niet alleen kunnen we je helpen bij het verkennen van de beschikbare opties, maar ook bij het afwerken van jouw ceremonie en het onderhandelen met de leveranciers van jouw keuze. Op die manier sta je er niet alleen voor en kan je ook rekenen op de expertise van onze bookers en experts.

ceremonie 3.jpeg

Ceremonie

Bent u enthousiast geworden over het inhuren van een band, solist of fotograaf? Bekijk hieronder dan naar de mogelijkheden van bands, solisten, fotografen of eventplanner voor uw ceremonie of gehele huwelijksdag. Mocht u nog vragen hebben, bel of mail dan gerust met een van onze medewerkers. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar voor uw vragen. Wij helpen u graag.

Bij Evenses kunt u



Wat zit inbegrepen bij de prijs?

Alles wat benodigd is voor een geslaagd optreden zit standaard inbegrepen. Dus de prijs is alles-inclusief en er zijn geen bijkomende kosten. Inbegrepen zijn:

  • Gescreend, professioneel entertainment

  • Niet goed - geld terug garantie

  • Reiskosten

  • BTW

  • Vervangend entertainment bij ziekte

  • Online wensenlijst

  • Persoonlijke eventmanager

  • 24/7 klantenservice

  • Op- en afbouw (indien nodig)

  • Licht en geluidstechniek (indien nodig)*

  • Overige benodigde apparatuur (indien nodig)

  • In overleg kan de techniek door Evenses of de band geregeld worden. Echter is dit niet altijd het geval.

Hoe komt de prijs tot stand?

De prijs is voornamelijk afhankelijk de volgende factoren:

  • De gewenste duur van het optreden
  • De reistijd en reiskosten
  • (eventueel) benodigde licht- en of geluidstechniek
  • Eventuele wachttijd en voorbereidingstijd
  • De groepsgrootte
  • Bekendheid van de act.

Uiteindelijk is ieder feest uniek. Daarom bespreken we graag uw wensen vooraf en kunnen we een passend voorstel op maat maken.

Hoe wordt de kwaliteit van het entertainment gegarandeerd?

Een speciaal opgeleid team doet vooraf de screening van ons entertainment. Hierbij kijken we naar:

  • ervaring,
  • opleiding,
  • prijs-kwaliteitsverhouding,
  • representativiteit,
  • originaliteit
  • betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken.

Wat wij verder nog doen:

  • Alle acts worden vooraf bekeken middels demo's en live optredens.
  • Persoonlijke kennismaking voordat acts namens Evenses kunnen optreden
  • Ons entertainment heeft ook een online portal waarin ze alle informatie en wensen van uw boeking ten alle tijde kunnen inzien
  • Wij bellen en smsen voorafgaand de boeking nog met het entertainment voor een laatste controle
  • Wij werken enkel met entertainment waar we zelf achter staan en dat voldoet aan onze kwaliteitseisen. In alle andere gevallen komen ze niet op onze website.
  • Omdat we al bijna 15 jaar bestaan hebben we met vrijwel al ons entertainment een jarenlange, goede samenwerking
Hoe gaat een boeking precies in zijn werk?

Het is onze taak om u volledig te ontzorgen zodat u uiteindelijk een geslaagd feest heeft. Zo komt u tot een geslaagd feest:

  1. Kijk op onze website en kies het entertainment uit dat u leuk vindt. Lastig kiezen? Neem contact met ons team op en wij helpen u met het vinden van de juiste optie
  2. U ontvangt een vrijblijvend voorstel. Past het niet geheel bij uw wensen? Geef het aan, we proberen het dan aan te passen. Is het voorstel wel naar wens? Dan kan u aangeven dat u wenst te boeken.
  3. U kunt online uw wensen en overige gegevens doorgeven. Wij maken een overeenkomst en factuur. Dit kan online betaald en ondertekend worden. Wij zullen al het entertainment correct inplannen. Kort voor de boeking nemen we nog even contact op.
  4. We zijn er helemaal klaar voor. We gaan er een geslaagde gelegenheid van maken!
Hoe kan ik annuleren?

Wilt u onverhoopt annuleren? Neem contact met ons op, wij proberen het dan zo goed mogelijk op te lossen voor zowel u als het door u geboekte entertainment. In overleg komen we meestal tot de beste oplossing.

Dit is ons standaard annuleringsbeleid:
Nadat u uw boeking heeft bevestigd, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kan dan, zonder opgave van reden, kosteloos annuleren. Dit geldt enkel voor boekingen die verder zijn dan 45 dagen op de dag van boeken.

Indien de bedenktijd is verlopen, of de boeking vindt binnen 45 dagen plaats, rekenen wij een annuleringsvergoeding. U kunt bij het plaatsen van een boeking de annuleringsbescherming afnemen voor 6,8% van het boekingsbedrag.

Annuleren zonder annuleringsbescherming:
20% tot 90 dagen of meer voor de boeking
40% tot 31 dagen voor de boeking
60% tot 14 dagen voor de boeking
80% tot 7 dagen voor de boeking
100% tot 0 dagen voor de boeking

Annuleren met annuleringsbescherming:
tot 90 dagen voor de boeking
20% tot 31 dagen voor de boeking
30% tot 14 dagen voor de boeking
40% tot 7 dagen voor de boeking
50% tot 0 dagen voor de boeking
+
Met flexibele annulering kan Opdrachtgever, mits de leverancier er akkoord mee is, kosteloos de boekingsdatum eenmalig verplaatsen.

Bij bekende artiesten houden wij de annuleringsvoorwaarden aan zoals ze bij deze partij gelden.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U kunt via onze beveiligde online omgeving uw betaling uitvoeren. Wij gebruiken hiervoor de betaalprovider Mollie. U kunt kiezen uit alle gangbare betaalmethoden.

  • Ideal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Paypal
  • Apple pay
  • Sofort Banking
  • Bankcontact
  • KBC/CBC betaalknop
  • Belfius Pay Button

U kunt de volgende betaaltermijnen kiezen:

  • 100% aanbetaling vooraf
  • 50% bij plaatsing boeking, resterende 50% 14 dagen voor de boeking
    Enkel voor bedrijven:
  • 30 dagen na de boeking betalen (2,9% toeslag)
  • 60 dagen na de boeking betalen (6,8% toeslag)
Wat als mijn feest niet door kan gaan door Corona?

Wilt u graag entertainment boeken, maar weet u niet zeker of uw feestdatum door kan gaan? U kunt bij ons te allen tijde uw boeking gratis verplaatsen als uw feest door overheidsmaatregelen niet door kan gaan. Deze garantie bieden wij u geheel kosteloos aan!

Wat als het entertainment last-minute niet meer kan optreden?

Wij hebben altijd een backup-optie beschikbaar. Ons team is 24 uur per dag bereikbaar. Indien het door u geboekte entertainment vanwege overmacht niet meer kan komen optreden, zetten wij alles op alles om alsnog het optreden door te laten gaan. Omdat we zo een groot netwerk hebben slagen we hier eigenlijk altijd in.

Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice

Entertainment

Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar