Sorteer op: Relevantie
Sorteer op: Relevantie
LED Fotohokje
100% match

LED Fotohokje

De leukste herinneringen aan uw evenement!
LED-fotohokjes zijn moderne fotocabines die zijn uitgerust met LED-verlichtingstechnologie. Ze zijn populair op evenementen zoals bruiloften, feeste...
Lees meer

4,8 (15 Beoordelingen)
€ 695 - € 995
Selfie Spiegel
100% match

Selfie Spiegel

De selfie spiegel is meer dan alleen foto's maken!
De Selfie Spiegel is de nieuwste trend van 2018 op het gebied van evenementen. Maak uw bruiloft, borrel, feest of bedrijfsfeest onvergetelij...
Lees meer

4,8 (14 Beoordelingen)
€ 695 - € 1530
Fotobuzz
100% match

Fotobuzz

Een ouderwets Volkswagen busje zorgt voor de origineelste foto's! Eenvoudig boeken bij Evenses
Het bekende Volkswagen busje, maar dan met een bijzondere twist. Dit Volkswagen busje heeft een ...
Lees meer

4,4 (11 Beoordelingen)
€ 845 - € 1605
Fotozuil
100% match

Fotozuil

De mini photobooth is dé oplossing voor iedere gelegenheid in een compacte ruimte.
Fotozuil huren Foto's van u en uw gasten: de eyecatcher voor ieder feest, bruiloft en bedrijfsfeest! Dit v...
Lees meer

4,5 (11 Beoordelingen)
€ 395 - € 990
Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar

Of laat ons je terugbellen

Fotohokje huren

Fotohokje huren

Waarom zou u een fotohokje huren?

Een fotohokje of photobooth (in het engels) heeft meerdere voordelen bij uw gelegenheid of evenement. Stel, U heeft het heel gezellig met uw vrienden en familie. Jullie hebben de avond van jullie leven maar zodra het moment voorbij is, is het ook voorbij. U beseft ineens dat u geen foto's heeft gemaakt. Een fotohokje huren was op dat moment het beste van de event manager kon doen. Zonder bij na te denken zou u in het fotohokje binnen lopen en een paar leuke of gekke foto's maken die u bij zullen blijven. Een andere voordeel van een fotohokje is de hoge kwaliteit foto's die geleverd geworden en de leuke outfits die u eventueel kan dragen. De photobooth geeft een extra flair of dimensie aan uw gelegenheid. U wilt tenslotte dat u gasten vermaakt worden. Het fotohokje is het ideale 'act' waarbij uw gasten zichzelf entertainen. Een fotohokje huren lijkt makkelijk maar is het niet.

Als u een evenement organiseert dan zult u verder moeten kijken dan alleen het fotohokje. U zult moeten denken over het thema, programma, locatie, gastenlijsten, muziek etc. Dan heeft u geen tijd meer om na te denken wat voor extra entertainment u kunt bieden. Het fotohokje geeft u de ruimte om naar andere zaken te kijken. Het zal vanuit zichzelf uw gasten naar haar toe trekken en de gasten laten lachen. Hoe? Dat doen uw gasten vanzelf. Als het een zakelijke diner is dan zijn er andere varianten van een fotohokje die uw gasten zullen vermaken. Een voorbeeld kan zijn een magic mirror.

Viert u uw huwelijk en zou u heel graag uw gasten verrassen? Organiseert u een evenement en wilt u extra entertainment? Dan is een fotohokje ideaal want wie vindt het nou niet leuk om eens even gek te doen op een foto. Er zijn verschillende soorten fotohokjes die u kunt huren zoals een Selfie Spiegel, LED fotohokje of fotozuil.

Geschiedenis fotohokje

Het fotohokje van vroeger

Tegenwoordig is er een moderne fotozuil waar een soort 'paal' staat die foto's van u kan maken. Voorheen was de oorspronkelijke vorm van de 'paal' een hokje. Langzaam maar zeker ontwikkelde de fotozuil zich in een fotohokje. In 1888 hadden de Amerikanen William Pope en Edward Poole een idee voor een volautomatische fotomachine. Zij voerden hun idee niet uit waardoor het bij een idee bleef. Anderen probeerden het idee uit te werken en daadwerkelijk te maken. Helaas waren de foto's niet goed en van hele slechte kwaliteit van de photoboothHet fotohokje ging door een slechte periode heen. Het leek het einde te zijn van het fotohokje.

Pas in 1925 kwam het eerste photobooth, oftwel het fotohokje, op Broadway te staan. Voor 25 cent werden er 8 foto's gemaakt. Het ontwikkelen van de foto's duurde ongeveer 10 à 15 minuten, dus snel was het niet. Ondanks de snelheid bleek de photobooth een enorm succes te zijn. In het eerste half jaar werd de eerste fotohokje door zo'n 280.000 mensen gebruikt. Hier bleef het natuurlijk niet bij. De photobooth verscheen op verschillende plaatsen waardoor steeds meer mensen in contact kwamen met de photobooth.

Kunstenaar Andy Warhol (1928-1987), bekend van de Campbel soepblikken, was ook gek op de photobooth. Zijn ontdekking van de “coin operated photobooth” gaf hem nieuwe mogelijkheden. Hij nam de foto’s mee naar zijn studio en maakte er gigantische grote kunstwerken van. Hij maakte zo geweldige portretten van vrienden, maar ook van zichzelf. Het fotohokje werd hierdoor gewild door fotoliefhebbers.

Het bekendste werk dat hij maakte met de photobooth was “Ethel Scull 36 Times” (1963). Het was zijn eerste portret dat werd verkocht en werd ook wel “The most successful portrait of the 1960s” genoemd. Het bestaat uit 36 photobooth foto’s die hij later bewerkte.

De laatste jaren vond u het fotohokje in Nederland vooral op stations en in warenhuizen. Jammer, de Vroom & Dreesman bestaat niet meer en ook op de meeste stations zijn de photobooths inmiddels verdwenen. Een photobooth huren kunt u nog steeds ondanks dat ze minder zichtbaar zijn op openbare plekken. Het is namelijk razend populair om een fotohokje huren.

Fotohokje met LED

Voordat we ingaan op het fotohokje met LED is het interessant om te weten hoe de LED is ontstaan. Eerst onderzoeken en dan lichten we uit wat een LED precies is en hoe het werkt.

De afkorting LED staat voor het Engelse "Light Emitting Diode". Dit betekent letterlijk een lichtgevende diode. Een diode is een elektronisch component. Dit is verwerkt in het fotohokje waardoor het licht geeft. Deze extra lichten geven het fotohokje een kleurrijke uitstraling dat opvallend is.

Een fotohokje huren met LED geeft uw gelegenheid een extra glans wat bij uw gasten zal bij blijven. Uw gasten zullen zich vermaken met ontspannende muziek waar vrienden en familie aanwezig zijn. Heerlijke champagne en een prachtige band die de sterren van de hemel spelen. U wilt van dit moment genieten en waar kan u dat het beste doen. Natuurlijk in een fotohokje met LED waar u even gek kan doen. Dit fotohokje maakt een mooie lijst van foto's die uw avond vastleggen. Een dag die u niet zal vergeten.

Fotohokje voor uw bruiloft dat kan. Fotohokje met LED, dat is zeker geen probleem. Een photobooth plaatsen zodat u en uw gasten kunnen genieten. U kunt bij Evenses een fotohokje huren voor uw gelegenheid.

LED fotohokje huren.jpeg

Fotozuil huren

Een fotozuil (de naam zegt het al) is een camera dat als een zuil staat. Het is mobiele camera die u van elke positie kunt verplaatsen. Dit maakt het aantrekkelijker in plaats van een fotohokje. Een fotozuil huren is ook zeer populair onder het Nederlandse publiek. Even snel een groepsfoto maken zonder het aan iemand te vragen. Ja hoor, komt u maar. Een fotozuil huren voor uw bruiloft. Dat is een top idee want dan hoeft u niet per se een fotograaf te vragen die foto's van u als bruid of bruidegom maakt. De fotozuil staat altijd klaar en kan zoveel foto's maken als u wilt.

Een fotozuil huren biedt u meerdere voordelen. Zoals eerder verteld werd, is het handig als u meerdere foto's op meerdere plekken wilt. De fotograaf kan bezig zijn met de perfecte shot voor u als bruid/bruidegom terwijl de fotozuil de gasten fotografeert. Een andere voordeel van een fotozuil is dat het voordeliger met een goede kwaliteit foto's. De fotozuil biedt uw feest of bruiloft een extra activiteit waar uw gasten van kunnen genieten. Dit biedt u een mobielere keuze vergeleken met het fotohokje dat gevestigd is op 1 plek.

Magic Mirror

Ook wel bekend als selfie spiegel, photo mirror en interactieve fotospiegel. Magic mirror photobooth worden razendsnel populair. Zeker als u met een grotere groep mensen op de foto wilt. De Magic mirror ziet eruit als een doodnormale spiegel maar ondertussen worden er leuke foto's gemaakt. Het heeft een leukere uitstraling vergeleken met de fotozuil. Zelfs op een zakelijke evenement is een magic mirror heel leuk en passend voor het evenement. Een ander reden is dat als u een magic mirror huurt er via de zijkanten kan laten branden in het thema van het evenement of de huisstijl van het bedrijf of merk. Een fotohokje huren in de vorm van een spiegel zal altijd wel lachen. U denkt even uw haren te willen doen voor een spiegel en ineens wordt er een foto gemaakt. Laat uw familie, vrienden of collega's zichzelf even opmaken bij de 'spiegel' en wacht op de perfecte foto.

Maar wat maakt de magic mirror zo bijzonder? In sommige gevallen zijn de spiegels zo groot dat uzelf van top tot teen zien en dus ook op de foto. Geen halve foto's of met veel moeite uw hele groep in de foto passen. Het is ook vooral leuk als uw gekke houdingen aan neemt of verkleed kleren. Een groot voordeel van een foto spiegel is dat iedereen op de foto kan, of het nou uw opa in een rolstoel is of een grote groep op een rechthoekige spiegel. Iedereen is welkom op de magic mirror. Het is verschil met een fotohokje is, is dat u meerdere personen op de foto kan hebben. Het fotohokje biedt meerdere creaties of effecten terwijl een magic mirror (selfie spiegel) verrasende elementen bevat. Het zorgt ervoor dat u casual een foto kan maken zonder dat anderen het weten. Leuk om iemand even voor de gek te houden.

Wilt u nou een magic mirror (foto spiegel) huren? Dan kunt u bij Evenses een vrijblijvend offerte vragen om uw gelegenheid de beste avond van iedereens leven te maken.

Een fotohokje kiezen

Fotohokje, LED fothokje, magic mirror of fotozuil. Er zijn genoeg keuzes maar ook genoeg redenen om een fotohokje te nemen. Weet u niet welke soort het beste past voor uw gelegenheid. Een fotohokje huren is ook niet makkelijk. De keuze hangt sterk af van wat voor gelegenheid het is en wat voor thema er plaatsvindt. Voor een zakelijke diner is het beter om een fotozuil te hebben waar meerdere personen naast elkaar kunnen staan. Bij een informeel geklede feest brengt een fotohokje meer sfeer bij uw gasten en willen ze graag een apart foto maken in een fotohokje. Even gekke bekken trekken. Een fotohokje met LED past bij een Halloween thema of bij een discoshow waar de lichten van het fotohokje de oog van de gasten verblinden.

U zult dus goed moeten nadenken waarom een fotohokje bij uw gelegenheid past. Als u twijfelt of het wel geschikt is dan kunt u uiteraard Evenses bellen voor meer informatie. Een fotohokje zal niet altijd passen bij elke gelegenheid. Wij zullen u daarbij helpen. Er zijn namelijk meerdere varianten van fotohokje die u kunt huren zoals een LED fotohokje, photobooth, polaroid, magic mirror of een fotozuil.

Het juiste fotohokje kiezen voor uw gelegenheid vergt dus aardig wat voorbereiding. Hierbij kan Evenses u helpen om het passende fotohokje te kiezen voor uw gelegenheid. Wij zullen u de nodige informatie geven over het apparatuurgebruik en uiteraard de tarieven hiervoor. Huur daarom uw fotohokje bij Evenses. Wij bieden u de beste prijs/kwaliteit verhouding met de beste service.

FAQ Fotohokje

Hoeveel foto's kunt u maken als u een fotohokje huurt?

Bij Evenses kunt u onbeperkt foto's maken als u fotohokje huren. Dit geldt bij alle vormen van fotohokjes.

Hoe lang blijft het fotohokje staan?

U kunt een photobooth huren voor zolang u wilt natuurlijk. Het hangt af wat voor fotohokje u huurt. Een LED fotohokje is vanaf 4 uur beschikbaar en een fotozuil huren is voor de hele dag.

Kan het fotohokje buiten staan?

Ja, mits het droog weer is. Onze medewerker op locatie bepaalt of de photobooth buiten kan staan of niet. Let op: huurt u de photobooth voor meerdere dagen, dan moet de photobooth ’s nachts binnen kunnen staan. U zult dus goed rekening moeten houden met het weer en tijdsduur als u fotohokje huren.



Wat voor fotohokjes zijn er?

Er zijn verschillende soorten fotohokjes beschikbaar, variërend van traditionele cabines tot open air fotohokjes, spiegel fotohokjes en gif-booths. Ze hebben verschillende functies en opties en variëren in grootte en stijl.

Is het fotohokje makkelijk te gebruiken?

Ja, het fotohokje is gemakkelijk te gebruiken. Meestal is er een operator aanwezig om de gasten te helpen, maar de meeste fotohokjes zijn ontworpen om intuïtief te zijn en gebruikersvriendelijke instructies te hebben.

Kunnen de foto's gepersonaliseerd worden?

Bij de meeste fotohokjes is het mogelijk om een logo of tekst op de foto's af te laten drukken. Indien dat het geval is, zal er op tijd om een voorbeeld gevraagd worden zodat er tijdig een ontwerp gemaakt kan worden.

Waar rekening mee houden bij het boeken van foto & video?

Bij het boeken van foto en video is het belangrijk om rekening te houden met het resultaat waar u naar op zoek bent. Wilt u graag een aftermovie? Dan is een videograaf een goede invulling. Mocht u foto's wensen, dan is een fotograaf of een fotohokje een goede invulling. Het verschil tussen een fotograaf en een fotohokje is dat de fotograaf de foto's nabewerkt en zorgt dat deze digitaal ontvangen worden. Bij het fotohokje worden de foto's direct geprint en kunt u deze na ongeveer 2 weken ook digitaal verwachten.

Wat zit inbegrepen bij de prijs?

Alles wat benodigd is voor een geslaagd optreden zit standaard inbegrepen. Dus de prijs is alles-inclusief en er zijn geen bijkomende kosten. Inbegrepen zijn:

  • Gescreend, professioneel entertainment

  • Niet goed - geld terug garantie

  • Reiskosten

  • BTW

  • Vervangend entertainment bij ziekte

  • Online wensenlijst

  • Persoonlijke eventmanager

  • 24/7 klantenservice

  • Op- en afbouw (indien nodig)

  • Licht en geluidstechniek (indien nodig)*

  • Overige benodigde apparatuur (indien nodig)

  • In overleg kan de techniek door Evenses of de band geregeld worden. Echter is dit niet altijd het geval.

Hoe komt de prijs tot stand?

De prijs is voornamelijk afhankelijk de volgende factoren:

  • De gewenste duur van het optreden
  • De reistijd en reiskosten
  • (eventueel) benodigde licht- en of geluidstechniek
  • Eventuele wachttijd en voorbereidingstijd
  • De groepsgrootte
  • Bekendheid van de act.

Uiteindelijk is ieder feest uniek. Daarom bespreken we graag uw wensen vooraf en kunnen we een passend voorstel op maat maken.

Hoe wordt de kwaliteit van het entertainment gegarandeerd?

Een speciaal opgeleid team doet vooraf de screening van ons entertainment. Hierbij kijken we naar:

  • ervaring,
  • opleiding,
  • prijs-kwaliteitsverhouding,
  • representativiteit,
  • originaliteit
  • betrouwbaarheid in het nakomen van afspraken.

Wat wij verder nog doen:

  • Alle acts worden vooraf bekeken middels demo's en live optredens.
  • Persoonlijke kennismaking voordat acts namens Evenses kunnen optreden
  • Ons entertainment heeft ook een online portal waarin ze alle informatie en wensen van uw boeking ten alle tijde kunnen inzien
  • Wij bellen en smsen voorafgaand de boeking nog met het entertainment voor een laatste controle
  • Wij werken enkel met entertainment waar we zelf achter staan en dat voldoet aan onze kwaliteitseisen. In alle andere gevallen komen ze niet op onze website.
  • Omdat we al bijna 15 jaar bestaan hebben we met vrijwel al ons entertainment een jarenlange, goede samenwerking
Hoe gaat een boeking precies in zijn werk?

Het is onze taak om u volledig te ontzorgen zodat u uiteindelijk een geslaagd feest heeft. Zo komt u tot een geslaagd feest:

  1. Kijk op onze website en kies het entertainment uit dat u leuk vindt. Lastig kiezen? Neem contact met ons team op en wij helpen u met het vinden van de juiste optie
  2. U ontvangt een vrijblijvend voorstel. Past het niet geheel bij uw wensen? Geef het aan, we proberen het dan aan te passen. Is het voorstel wel naar wens? Dan kan u aangeven dat u wenst te boeken.
  3. U kunt online uw wensen en overige gegevens doorgeven. Wij maken een overeenkomst en factuur. Dit kan online betaald en ondertekend worden. Wij zullen al het entertainment correct inplannen. Kort voor de boeking nemen we nog even contact op.
  4. We zijn er helemaal klaar voor. We gaan er een geslaagde gelegenheid van maken!
Hoe kan ik annuleren?

Wilt u onverhoopt annuleren? Neem contact met ons op, wij proberen het dan zo goed mogelijk op te lossen voor zowel u als het door u geboekte entertainment. In overleg komen we meestal tot de beste oplossing.

Dit is ons standaard annuleringsbeleid:
Nadat u uw boeking heeft bevestigd, heeft u 14 dagen bedenktijd. U kan dan, zonder opgave van reden, kosteloos annuleren. Dit geldt enkel voor boekingen die verder zijn dan 45 dagen op de dag van boeken.

Indien de bedenktijd is verlopen, of de boeking vindt binnen 45 dagen plaats, rekenen wij een annuleringsvergoeding. U kunt bij het plaatsen van een boeking de annuleringsbescherming afnemen voor 6,8% van het boekingsbedrag.

Annuleren zonder annuleringsbescherming:
20% tot 90 dagen of meer voor de boeking
40% tot 31 dagen voor de boeking
60% tot 14 dagen voor de boeking
80% tot 7 dagen voor de boeking
100% tot 0 dagen voor de boeking

Annuleren met annuleringsbescherming:
tot 90 dagen voor de boeking
20% tot 31 dagen voor de boeking
30% tot 14 dagen voor de boeking
40% tot 7 dagen voor de boeking
50% tot 0 dagen voor de boeking
+
Met flexibele annulering kan Opdrachtgever, mits de leverancier er akkoord mee is, kosteloos de boekingsdatum eenmalig verplaatsen.

Bij bekende artiesten houden wij de annuleringsvoorwaarden aan zoals ze bij deze partij gelden.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U kunt via onze beveiligde online omgeving uw betaling uitvoeren. Wij gebruiken hiervoor de betaalprovider Mollie. U kunt kiezen uit alle gangbare betaalmethoden.

  • Ideal
  • Bankoverschrijving
  • Creditcard
  • Paypal
  • Apple pay
  • Sofort Banking
  • Bankcontact
  • KBC/CBC betaalknop
  • Belfius Pay Button

U kunt de volgende betaaltermijnen kiezen:

  • 100% aanbetaling vooraf
  • 50% bij plaatsing boeking, resterende 50% 14 dagen voor de boeking
    Enkel voor bedrijven:
  • 30 dagen na de boeking betalen (2,9% toeslag)
  • 60 dagen na de boeking betalen (6,8% toeslag)
Wat als mijn feest niet door kan gaan door Corona?

Wilt u graag entertainment boeken, maar weet u niet zeker of uw feestdatum door kan gaan? U kunt bij ons te allen tijde uw boeking gratis verplaatsen als uw feest door overheidsmaatregelen niet door kan gaan. Deze garantie bieden wij u geheel kosteloos aan!

Wat als het entertainment last-minute niet meer kan optreden?

Wij hebben altijd een backup-optie beschikbaar. Ons team is 24 uur per dag bereikbaar. Indien het door u geboekte entertainment vanwege overmacht niet meer kan komen optreden, zetten wij alles op alles om alsnog het optreden door te laten gaan. Omdat we zo een groot netwerk hebben slagen we hier eigenlijk altijd in.

Niet goed = geld terug
2000+ mogelijkheden
11.000+ feesten ervaring
9.5 uit 1000+ reviews
Ook een geslaagd feest?

Wij zijn er om ook jouw feest geweldig te maken.

Advice

Entertainment

Advies of hulp nodig?

Direct bereikbaar